Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (ton CO2ekv/inv) |
---|---|---|
Krokom | 2010 | 0,076 |
Krokom | 2011 | 0,074 |
Krokom | 2012 | 0,057 |
Krokom | 2013 | 0,048 |
Krokom | 2014 | 0,042 |
Krokom | 2015 | 0,146 |
Krokom | 2016 | 0,117 |
Krokom | 2017 | 0,172 |
Krokom | 2018 | 0,129 |
Krokom | 2019 | 0,136 |
Krokom | 2020 | 0,142 |
Krokom | 2021 | 0,135 |
Växthusgasutsläppen från bussar har minskat snabbare än för alla andra fordonstyper eftersom andelen förnybar drivmedelsenergi ökat snabbast i busstrafiken. Däremot har ingen nämndvärd energieffektivisering skett.
Övriga kommentarer
Den kommunala siffran motsvarar utsläppen från trafiken på vägarna i kommunen dividerat med antalet kommuninvånare. Utsläppen beror på hur stor genomfartstrafiken är, vilket gör att siffran inte speglar kommuninvånarnas beteende. Jämförelser mellan kommuner blir vanskliga.