Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|
Riket | 2014 | 78,7 |
Riket | 2015 | 79,4 |
Riket | 2016 | 79,4 |
Riket | 2017 | 79,6 |
Riket | 2018 | 81,1 |
Riket | 2019 | 81,4 |
Ale | 2014 | 76,3 |
Ale | 2015 | 76,0 |
Ale | 2016 | 75,8 |
Ale | 2017 | 76,0 |
Ale | 2018 | 76,1 |
Ale | 2019 | 81,8 |
Alingsås | 2014 | 75,6 |
Alingsås | 2015 | 75,6 |
Alingsås | 2016 | 78,0 |
Alingsås | 2017 | 76,7 |
Alingsås | 2018 | 79,0 |
Alingsås | 2019 | 80,4 |
Alvesta | 2014 | 54,2 |
Alvesta | 2015 | 53,3 |
Alvesta | 2016 | 54,2 |
Alvesta | 2017 | 55,6 |
Alvesta | 2018 | 62,0 |
Alvesta | 2019 | 62,3 |
Aneby | 2014 | 54,2 |
Aneby | 2015 | 54,6 |
Aneby | 2016 | 56,3 |
Aneby | 2017 | 56,2 |
Aneby | 2018 | 55,2 |
Aneby | 2019 | 55,6 |
Arboga | 2014 | 51,5 |
Arboga | 2015 | 54,1 |
Arboga | 2016 | 61,1 |
Arboga | 2017 | 61,5 |
Arboga | 2018 | 62,0 |
Arboga | 2019 | 61,8 |
Arjeplog | 2014 | 20,4 |
Arjeplog | 2015 | 20,5 |
Arjeplog | 2016 | 23,4 |
Arjeplog | 2017 | 23,6 |
Arjeplog | 2018 | 23,3 |
Arjeplog | 2019 | 22,6 |
Arvidsjaur | 2014 | 17,7 |
Arvidsjaur | 2015 | 17,3 |
Arvidsjaur | 2016 | 17,9 |
Arvidsjaur | 2017 | 18,0 |
Arvidsjaur | 2018 | 31,4 |
Arvidsjaur | 2019 | 31,1 |
Arvika | 2014 | 63,9 |
Arvika | 2015 | 64,0 |
Arvika | 2016 | 49,0 |
Arvika | 2017 | 48,6 |
Arvika | 2018 | 50,2 |
Arvika | 2019 | 68,9 |
Askersund | 2014 | 39,5 |
Askersund | 2015 | 40,0 |
Askersund | 2016 | 36,5 |
Askersund | 2017 | 38,2 |
Askersund | 2018 | 38,3 |
Askersund | 2019 | 37,3 |
Avesta | 2014 | 70,6 |
Avesta | 2015 | 72,7 |
Avesta | 2016 | 72,4 |
Avesta | 2017 | 72,5 |
Avesta | 2018 | 78,1 |
Avesta | 2019 | 76,0 |
Bengtsfors | 2014 | 40,4 |
Bengtsfors | 2015 | 40,6 |
Bengtsfors | 2016 | 42,1 |
Bengtsfors | 2017 | 42,1 |
Bengtsfors | 2018 | 59,1 |
Bengtsfors | 2019 | 59,4 |
Berg | 2014 | 30,2 |
Berg | 2015 | 29,5 |
Berg | 2016 | 29,9 |
Berg | 2017 | 31,2 |
Berg | 2018 | 38,7 |
Berg | 2019 | 38,8 |
Bjurholm | 2014 | 24,6 |
Bjurholm | 2015 | 26,6 |
Bjurholm | 2016 | 25,9 |
Bjurholm | 2017 | 25,8 |
Bjurholm | 2018 | 26,4 |
Bjurholm | 2019 | 26,3 |
Bjuv | 2014 | 74,5 |
Bjuv | 2015 | 74,5 |
Bjuv | 2016 | 74,5 |
Bjuv | 2017 | 74,7 |
Bjuv | 2018 | 75,0 |
Bjuv | 2019 | 74,8 |
Boden | 2014 | 80,1 |
Boden | 2015 | 80,2 |
Boden | 2016 | 78,9 |
Boden | 2017 | 78,9 |
Boden | 2018 | 81,8 |
Boden | 2019 | 82,3 |
Bollebygd | 2014 | 47,4 |
Bollebygd | 2015 | 47,8 |
Bollebygd | 2016 | 48,1 |
Bollebygd | 2017 | 48,4 |
Bollebygd | 2018 | 48,1 |
Bollebygd | 2019 | 48,1 |
Bollnäs | 2014 | 69,1 |
Bollnäs | 2015 | 69,4 |
Bollnäs | 2016 | 69,7 |
Bollnäs | 2017 | 69,9 |
Bollnäs | 2018 | 70,7 |
Bollnäs | 2019 | 70,5 |
Borgholm | 2014 | 35,6 |
Borgholm | 2015 | 36,4 |
Borgholm | 2016 | 40,3 |
Borgholm | 2017 | 38,2 |
Borgholm | 2018 | 41,7 |
Borgholm | 2019 | 38,6 |
Borlänge | 2014 | 85,6 |
Borlänge | 2015 | 87,3 |
Borlänge | 2016 | 89,1 |
Borlänge | 2017 | 89,1 |
Borlänge | 2018 | 89,7 |
Borlänge | 2019 | 90,0 |
Borås | 2014 | 88,0 |
Borås | 2015 | 86,9 |
Borås | 2016 | 86,8 |
Borås | 2017 | 86,9 |
Borås | 2018 | 87,2 |
Borås | 2019 | 87,2 |
Botkyrka | 2014 | 94,0 |
Botkyrka | 2015 | 94,0 |
Botkyrka | 2016 | 94,0 |
Botkyrka | 2017 | 93,9 |
Botkyrka | 2018 | 94,3 |
Botkyrka | 2019 | 94,0 |
Boxholm | 2014 | 51,2 |
Boxholm | 2015 | 51,4 |
Boxholm | 2016 | 51,5 |
Boxholm | 2017 | 51,5 |
Boxholm | 2018 | 51,9 |
Boxholm | 2019 | 51,7 |
Bromölla | 2014 | 56,8 |
Bromölla | 2015 | 57,0 |
Bromölla | 2016 | 57,0 |
Bromölla | 2017 | 57,2 |
Bromölla | 2018 | 55,5 |
Bromölla | 2019 | 56,2 |
Bräcke | 2014 | 39,0 |
Bräcke | 2015 | 39,7 |
Bräcke | 2016 | 29,4 |
Bräcke | 2017 | 33,1 |
Bräcke | 2018 | 43,1 |
Bräcke | 2019 | 35,7 |
Burlöv | 2014 | 83,9 |
Burlöv | 2015 | 84,0 |
Burlöv | 2016 | 83,0 |
Burlöv | 2017 | 82,3 |
Burlöv | 2018 | 82,0 |
Burlöv | 2019 | 81,6 |
Båstad | 2014 | 54,6 |
Båstad | 2015 | 54,8 |
Båstad | 2016 | 49,8 |
Båstad | 2017 | 52,9 |
Båstad | 2018 | 54,3 |
Båstad | 2019 | 54,2 |
Dals-Ed | 2014 | 40,7 |
Dals-Ed | 2015 | 41,2 |
Dals-Ed | 2016 | 47,6 |
Dals-Ed | 2017 | 48,6 |
Dals-Ed | 2018 | 48,8 |
Dals-Ed | 2019 | 65,2 |
Danderyd | 2014 | 90,4 |
Danderyd | 2015 | 90,6 |
Danderyd | 2016 | 90,5 |
Danderyd | 2017 | 90,4 |
Danderyd | 2018 | 91,9 |
Danderyd | 2019 | 91,9 |
Degerfors | 2014 | 47,4 |
Degerfors | 2015 | 47,6 |
Degerfors | 2016 | 67,2 |
Degerfors | 2017 | 71,1 |
Degerfors | 2018 | 71,7 |
Degerfors | 2019 | 71,7 |
Dorotea | 2014 | 27,9 |
Dorotea | 2015 | 29,7 |
Dorotea | 2016 | 28,8 |
Dorotea | 2017 | 28,3 |
Dorotea | 2018 | 37,8 |
Dorotea | 2019 | 37,4 |
Eda | 2014 | 32,0 |
Eda | 2015 | 32,3 |
Eda | 2016 | 32,7 |
Eda | 2017 | 33,5 |
Eda | 2018 | 41,3 |
Eda | 2019 | 41,4 |
Ekerö | 2014 | 79,9 |
Ekerö | 2015 | 80,0 |
Ekerö | 2016 | 80,0 |
Ekerö | 2017 | 80,1 |
Ekerö | 2018 | 81,8 |
Ekerö | 2019 | 81,8 |
Eksjö | 2014 | 65,9 |
Eksjö | 2015 | 66,7 |
Eksjö | 2016 | 65,5 |
Eksjö | 2017 | 65,9 |
Eksjö | 2018 | 67,4 |
Eksjö | 2019 | 67,3 |
Emmaboda | 2014 | 28,8 |
Emmaboda | 2015 | 29,2 |
Emmaboda | 2016 | 27,0 |
Emmaboda | 2017 | 27,4 |
Emmaboda | 2018 | 28,4 |
Emmaboda | 2019 | 28,0 |
Enköping | 2014 | 68,8 |
Enköping | 2015 | 67,9 |
Enköping | 2016 | 68,6 |
Enköping | 2017 | 68,5 |
Enköping | 2018 | 72,1 |
Enköping | 2019 | 73,0 |
Eskilstuna | 2014 | 85,7 |
Eskilstuna | 2015 | 86,3 |
Eskilstuna | 2016 | 85,4 |
Eskilstuna | 2017 | 85,5 |
Eskilstuna | 2018 | 85,6 |
Eskilstuna | 2019 | 85,6 |
Eslöv | 2014 | 78,5 |
Eslöv | 2015 | 78,8 |
Eslöv | 2016 | 79,0 |
Eslöv | 2017 | 76,5 |
Eslöv | 2018 | 76,4 |
Eslöv | 2019 | 76,4 |
Essunga | 2014 | 39,7 |
Essunga | 2015 | 36,1 |
Essunga | 2016 | 39,9 |
Essunga | 2017 | 40,3 |
Essunga | 2018 | 48,0 |
Essunga | 2019 | 50,4 |
Fagersta | 2014 | 68,6 |
Fagersta | 2015 | 69,1 |
Fagersta | 2016 | 69,4 |
Fagersta | 2017 | 69,0 |
Fagersta | 2018 | 68,7 |
Fagersta | 2019 | 68,5 |
Falkenberg | 2014 | 77,6 |
Falkenberg | 2015 | 77,4 |
Falkenberg | 2016 | 75,1 |
Falkenberg | 2017 | 75,3 |
Falkenberg | 2018 | 76,9 |
Falkenberg | 2019 | 76,9 |
Falköping | 2014 | 69,3 |
Falköping | 2015 | 69,6 |
Falköping | 2016 | 69,7 |
Falköping | 2017 | 70,1 |
Falköping | 2018 | 70,4 |
Falköping | 2019 | 70,2 |
Falun | 2014 | 81,9 |
Falun | 2015 | 83,7 |
Falun | 2016 | 82,3 |
Falun | 2017 | 82,5 |
Falun | 2018 | 84,3 |
Falun | 2019 | 87,1 |
Filipstad | 2014 | 47,9 |
Filipstad | 2015 | 47,9 |
Filipstad | 2016 | 48,3 |
Filipstad | 2017 | 47,7 |
Filipstad | 2018 | 48,2 |
Filipstad | 2019 | 48,0 |
Finspång | 2014 | 68,1 |
Finspång | 2015 | 67,9 |
Finspång | 2016 | 68,0 |
Finspång | 2017 | 68,0 |
Finspång | 2018 | 72,5 |
Finspång | 2019 | 73,8 |
Flen | 2014 | 67,2 |
Flen | 2015 | 66,5 |
Flen | 2016 | 67,3 |
Flen | 2017 | 76,8 |
Flen | 2018 | 77,1 |
Flen | 2019 | 77,0 |
Forshaga | 2014 | 67,3 |
Forshaga | 2015 | 67,4 |
Forshaga | 2016 | 67,1 |
Forshaga | 2017 | 67,2 |
Forshaga | 2018 | 67,5 |
Forshaga | 2019 | 67,5 |
Färgelanda | 2014 | 51,0 |
Färgelanda | 2015 | 51,4 |
Färgelanda | 2016 | 52,5 |
Färgelanda | 2017 | 52,4 |
Färgelanda | 2018 | 51,9 |
Färgelanda | 2019 | 52,2 |
Gagnef | 2014 | 29,1 |
Gagnef | 2015 | 42,3 |
Gagnef | 2016 | 39,6 |
Gagnef | 2017 | 41,0 |
Gagnef | 2018 | 46,5 |
Gagnef | 2019 | 46,7 |
Gislaved | 2014 | 57,3 |
Gislaved | 2015 | 56,2 |
Gislaved | 2016 | 56,7 |
Gislaved | 2017 | 56,5 |
Gislaved | 2018 | 57,1 |
Gislaved | 2019 | 57,1 |
Gnesta | 2014 | 66,6 |
Gnesta | 2015 | 67,0 |
Gnesta | 2016 | 66,8 |
Gnesta | 2017 | 67,3 |
Gnesta | 2018 | 68,9 |
Gnesta | 2019 | 67,7 |
Gnosjö | 2014 | 41,3 |
Gnosjö | 2015 | 41,1 |
Gnosjö | 2016 | 41,7 |
Gnosjö | 2017 | 41,5 |
Gnosjö | 2018 | 45,2 |
Gnosjö | 2019 | 45,2 |
Gotland | 2014 | 54,5 |
Gotland | 2015 | 55,9 |
Gotland | 2016 | 57,0 |
Gotland | 2017 | 58,1 |
Gotland | 2018 | 62,0 |
Gotland | 2019 | 62,3 |
Grums | 2014 | 68,7 |
Grums | 2015 | 68,8 |
Grums | 2016 | 68,9 |
Grums | 2017 | 68,8 |
Grums | 2018 | 69,0 |
Grums | 2019 | 68,1 |
Grästorp | 2014 | 34,8 |
Grästorp | 2015 | 37,4 |
Grästorp | 2016 | 37,8 |
Grästorp | 2017 | 37,7 |
Grästorp | 2018 | 41,3 |
Grästorp | 2019 | 41,4 |
Gullspång | 2014 | 53,9 |
Gullspång | 2015 | 53,5 |
Gullspång | 2016 | 53,9 |
Gullspång | 2017 | 56,7 |
Gullspång | 2018 | 69,1 |
Gullspång | 2019 | 69,2 |
Gällivare | 2014 | 20,1 |
Gällivare | 2015 | 20,5 |
Gällivare | 2016 | 59,1 |
Gällivare | 2017 | 58,8 |
Gällivare | 2018 | 68,2 |
Gällivare | 2019 | 68,1 |
Gävle | 2014 | 90,6 |
Gävle | 2015 | 90,6 |
Gävle | 2016 | 91,2 |
Gävle | 2017 | 91,2 |
Gävle | 2018 | 91,4 |
Gävle | 2019 | 91,4 |
Göteborg | 2014 | 94,5 |
Göteborg | 2015 | 94,5 |
Göteborg | 2016 | 94,5 |
Göteborg | 2017 | 94,5 |
Göteborg | 2018 | 94,8 |
Göteborg | 2019 | 94,7 |
Götene | 2014 | 49,6 |
Götene | 2015 | 49,8 |
Götene | 2016 | 49,6 |
Götene | 2017 | 49,2 |
Götene | 2018 | 51,0 |
Götene | 2019 | 53,1 |
Habo | 2014 | 70,3 |
Habo | 2015 | 67,8 |
Habo | 2016 | 68,8 |
Habo | 2017 | 68,2 |
Habo | 2018 | 67,3 |
Habo | 2019 | 65,9 |
Hagfors | 2014 | 47,5 |
Hagfors | 2015 | 47,4 |
Hagfors | 2016 | 47,5 |
Hagfors | 2017 | 47,4 |
Hagfors | 2018 | 59,5 |
Hagfors | 2019 | 60,1 |
Hallsberg | 2014 | 58,0 |
Hallsberg | 2015 | 60,2 |
Hallsberg | 2016 | 61,0 |
Hallsberg | 2017 | 64,0 |
Hallsberg | 2018 | 61,6 |
Hallsberg | 2019 | 61,5 |
Hallstahammar | 2014 | 69,0 |
Hallstahammar | 2015 | 68,8 |
Hallstahammar | 2016 | 35,8 |
Hallstahammar | 2017 | 48,0 |
Hallstahammar | 2018 | 47,5 |
Hallstahammar | 2019 | 47,6 |
Halmstad | 2014 | 89,7 |
Halmstad | 2015 | 89,8 |
Halmstad | 2016 | 89,7 |
Halmstad | 2017 | 89,6 |
Halmstad | 2018 | 90,1 |
Halmstad | 2019 | 90,0 |
Hammarö | 2014 | 75,9 |
Hammarö | 2015 | 75,2 |
Hammarö | 2016 | 75,0 |
Hammarö | 2017 | 73,4 |
Hammarö | 2018 | 73,3 |
Hammarö | 2019 | 77,0 |
Haninge | 2014 | 88,0 |
Haninge | 2015 | 87,6 |
Haninge | 2016 | 87,5 |
Haninge | 2017 | 88,1 |
Haninge | 2018 | 88,7 |
Haninge | 2019 | 89,0 |
Haparanda | 2014 | 30,4 |
Haparanda | 2015 | 28,5 |
Haparanda | 2016 | 31,0 |
Haparanda | 2017 | 31,3 |
Haparanda | 2018 | 48,0 |
Haparanda | 2019 | 47,2 |
Heby | 2014 | 61,5 |
Heby | 2015 | 61,9 |
Heby | 2016 | 62,1 |
Heby | 2017 | 61,6 |
Heby | 2018 | 61,9 |
Heby | 2019 | 62,2 |
Hedemora | 2014 | 49,9 |
Hedemora | 2015 | 63,8 |
Hedemora | 2016 | 64,2 |
Hedemora | 2017 | 66,4 |
Hedemora | 2018 | 75,2 |
Hedemora | 2019 | 74,2 |
Helsingborg | 2014 | 92,7 |
Helsingborg | 2015 | 92,7 |
Helsingborg | 2016 | 92,8 |
Helsingborg | 2017 | 92,8 |
Helsingborg | 2018 | 93,0 |
Helsingborg | 2019 | 93,1 |
Herrljunga | 2014 | 39,8 |
Herrljunga | 2015 | 40,3 |
Herrljunga | 2016 | 37,4 |
Herrljunga | 2017 | 37,5 |
Herrljunga | 2018 | 38,4 |
Herrljunga | 2019 | 37,8 |
Hjo | 2014 | 67,2 |
Hjo | 2015 | 66,8 |
Hjo | 2016 | 66,7 |
Hjo | 2017 | 66,7 |
Hjo | 2018 | 67,5 |
Hjo | 2019 | 67,1 |
Hofors | 2014 | 73,9 |
Hofors | 2015 | 73,8 |
Hofors | 2016 | 73,6 |
Hofors | 2017 | 74,2 |
Hofors | 2018 | 74,3 |
Hofors | 2019 | 73,7 |
Huddinge | 2014 | 95,1 |
Huddinge | 2015 | 94,6 |
Huddinge | 2016 | 95,2 |
Huddinge | 2017 | 95,2 |
Huddinge | 2018 | 95,5 |
Huddinge | 2019 | 94,8 |
Hudiksvall | 2014 | 69,0 |
Hudiksvall | 2015 | 68,7 |
Hudiksvall | 2016 | 68,9 |
Hudiksvall | 2017 | 68,7 |
Hudiksvall | 2018 | 71,3 |
Hudiksvall | 2019 | 72,6 |
Hultsfred | 2014 | 56,8 |
Hultsfred | 2015 | 61,2 |
Hultsfred | 2016 | 61,7 |
Hultsfred | 2017 | 62,1 |
Hultsfred | 2018 | 63,1 |
Hultsfred | 2019 | 70,3 |
Hylte | 2014 | 55,6 |
Hylte | 2015 | 56,1 |
Hylte | 2016 | 55,9 |
Hylte | 2017 | 56,2 |
Hylte | 2018 | 59,1 |
Hylte | 2019 | 59,4 |
Håbo | 2014 | 83,1 |
Håbo | 2015 | 82,7 |
Håbo | 2016 | 82,2 |
Håbo | 2017 | 81,6 |
Håbo | 2018 | 84,7 |
Håbo | 2019 | 84,7 |
Hällefors | 2014 | 56,6 |
Hällefors | 2015 | 56,8 |
Hällefors | 2016 | 53,4 |
Hällefors | 2017 | 53,4 |
Hällefors | 2018 | 54,2 |
Hällefors | 2019 | 56,7 |
Härjedalen | 2014 | 25,9 |
Härjedalen | 2015 | 27,3 |
Härjedalen | 2016 | 27,6 |
Härjedalen | 2017 | 29,4 |
Härjedalen | 2018 | 39,6 |
Härjedalen | 2019 | 39,6 |
Härnösand | 2014 | 83,3 |
Härnösand | 2015 | 83,5 |
Härnösand | 2016 | 83,5 |
Härnösand | 2017 | 83,5 |
Härnösand | 2018 | 84,3 |
Härnösand | 2019 | 84,2 |
Härryda | 2014 | 83,8 |
Härryda | 2015 | 83,9 |
Härryda | 2016 | 83,8 |
Härryda | 2017 | 83,7 |
Härryda | 2018 | 83,9 |
Härryda | 2019 | 83,8 |
Hässleholm | 2014 | 55,8 |
Hässleholm | 2015 | 59,8 |
Hässleholm | 2016 | 60,1 |
Hässleholm | 2017 | 60,3 |
Hässleholm | 2018 | 60,2 |
Hässleholm | 2019 | 58,5 |
Höganäs | 2014 | 79,4 |
Höganäs | 2015 | 79,0 |
Höganäs | 2016 | 79,1 |
Höganäs | 2017 | 78,9 |
Höganäs | 2018 | 78,3 |
Höganäs | 2019 | 78,6 |
Högsby | 2014 | 61,6 |
Högsby | 2015 | 61,9 |
Högsby | 2016 | 61,5 |
Högsby | 2017 | 63,2 |
Högsby | 2018 | 68,6 |
Högsby | 2019 | 68,3 |
Hörby | 2014 | 40,2 |
Hörby | 2015 | 40,9 |
Hörby | 2016 | 41,4 |
Hörby | 2017 | 41,3 |
Hörby | 2018 | 39,9 |
Hörby | 2019 | 41,3 |
Höör | 2014 | 60,6 |
Höör | 2015 | 62,7 |
Höör | 2016 | 60,4 |
Höör | 2017 | 60,8 |
Höör | 2018 | 60,7 |
Höör | 2019 | 60,5 |
Jokkmokk | 2014 | 34,5 |
Jokkmokk | 2015 | 35,2 |
Jokkmokk | 2016 | 32,6 |
Jokkmokk | 2017 | 33,5 |
Jokkmokk | 2018 | 33,7 |
Jokkmokk | 2019 | 33,7 |
Järfälla | 2014 | 96,9 |
Järfälla | 2015 | 97,0 |
Järfälla | 2016 | 97,0 |
Järfälla | 2017 | 97,0 |
Järfälla | 2018 | 97,4 |
Järfälla | 2019 | 97,0 |
Jönköping | 2014 | 89,9 |
Jönköping | 2015 | 89,8 |
Jönköping | 2016 | 89,8 |
Jönköping | 2017 | 89,7 |
Jönköping | 2018 | 89,7 |
Jönköping | 2019 | 89,7 |
Kalix | 2014 | 32,6 |
Kalix | 2015 | 34,0 |
Kalix | 2016 | 42,7 |
Kalix | 2017 | 42,9 |
Kalix | 2018 | 52,0 |
Kalix | 2019 | 52,2 |
Kalmar | 2014 | 79,5 |
Kalmar | 2015 | 79,0 |
Kalmar | 2016 | 78,1 |
Kalmar | 2017 | 77,9 |
Kalmar | 2018 | 78,2 |
Kalmar | 2019 | 79,3 |
Karlsborg | 2014 | 72,5 |
Karlsborg | 2015 | 72,3 |
Karlsborg | 2016 | 73,1 |
Karlsborg | 2017 | 72,7 |
Karlsborg | 2018 | 73,7 |
Karlsborg | 2019 | 73,5 |
Karlshamn | 2014 | 74,1 |
Karlshamn | 2015 | 73,1 |
Karlshamn | 2016 | 73,7 |
Karlshamn | 2017 | 73,9 |
Karlshamn | 2018 | 76,4 |
Karlshamn | 2019 | 76,0 |
Karlskoga | 2014 | 88,9 |
Karlskoga | 2015 | 87,9 |
Karlskoga | 2016 | 82,9 |
Karlskoga | 2017 | 82,8 |
Karlskoga | 2018 | 83,9 |
Karlskoga | 2019 | 84,0 |
Karlskrona | 2014 | 74,2 |
Karlskrona | 2015 | 74,5 |
Karlskrona | 2016 | 74,6 |
Karlskrona | 2017 | 77,0 |
Karlskrona | 2018 | 77,1 |
Karlskrona | 2019 | 76,3 |
Karlstad | 2014 | 90,3 |
Karlstad | 2015 | 90,3 |
Karlstad | 2016 | 90,6 |
Karlstad | 2017 | 90,6 |
Karlstad | 2018 | 90,5 |
Karlstad | 2019 | 90,5 |
Katrineholm | 2014 | 79,6 |
Katrineholm | 2015 | 79,6 |
Katrineholm | 2016 | 79,6 |
Katrineholm | 2017 | 79,3 |
Katrineholm | 2018 | 82,1 |
Katrineholm | 2019 | 82,0 |
Kil | 2014 | 40,9 |
Kil | 2015 | 40,9 |
Kil | 2016 | 43,8 |
Kil | 2017 | 43,8 |
Kil | 2018 | 43,9 |
Kil | 2019 | 43,8 |
Kinda | 2014 | 42,6 |
Kinda | 2015 | 42,7 |
Kinda | 2016 | 41,5 |
Kinda | 2017 | 41,6 |
Kinda | 2018 | 42,0 |
Kinda | 2019 | 41,9 |
Kiruna | 2014 | 67,1 |
Kiruna | 2015 | 67,0 |
Kiruna | 2016 | 68,6 |
Kiruna | 2017 | 68,5 |
Kiruna | 2018 | 76,4 |
Kiruna | 2019 | 79,3 |
Klippan | 2014 | 45,3 |
Klippan | 2015 | 45,6 |
Klippan | 2016 | 45,8 |
Klippan | 2017 | 46,1 |
Klippan | 2018 | 46,5 |
Klippan | 2019 | 46,5 |
Knivsta | 2014 | 67,8 |
Knivsta | 2015 | 68,7 |
Knivsta | 2016 | 68,6 |
Knivsta | 2017 | 68,9 |
Knivsta | 2018 | 70,9 |
Knivsta | 2019 | 70,8 |
Kramfors | 2014 | 36,2 |
Kramfors | 2015 | 45,0 |
Kramfors | 2016 | 45,7 |
Kramfors | 2017 | 57,1 |
Kramfors | 2018 | 58,2 |
Kramfors | 2019 | 59,8 |
Kristianstad | 2014 | 71,2 |
Kristianstad | 2015 | 71,7 |
Kristianstad | 2016 | 71,8 |
Kristianstad | 2017 | 71,9 |
Kristianstad | 2018 | 71,4 |
Kristianstad | 2019 | 71,8 |
Kristinehamn | 2014 | 58,6 |
Kristinehamn | 2015 | 57,8 |
Kristinehamn | 2016 | 49,6 |
Kristinehamn | 2017 | 42,5 |
Kristinehamn | 2018 | 42,3 |
Kristinehamn | 2019 | 62,7 |
Krokom | 2014 | 47,2 |
Krokom | 2015 | 50,3 |
Krokom | 2016 | 50,8 |
Krokom | 2017 | 50,6 |
Krokom | 2018 | 56,9 |
Krokom | 2019 | 57,2 |
Kumla | 2014 | 75,8 |
Kumla | 2015 | 75,8 |
Kumla | 2016 | 75,5 |
Kumla | 2017 | 77,4 |
Kumla | 2018 | 71,7 |
Kumla | 2019 | 74,9 |
Kungsbacka | 2014 | 65,5 |
Kungsbacka | 2015 | 65,7 |
Kungsbacka | 2016 | 65,8 |
Kungsbacka | 2017 | 66,1 |
Kungsbacka | 2018 | 66,5 |
Kungsbacka | 2019 | 66,5 |
Kungsör | 2014 | 61,8 |
Kungsör | 2015 | 54,6 |
Kungsör | 2016 | 54,4 |
Kungsör | 2017 | 54,8 |
Kungsör | 2018 | 54,3 |
Kungsör | 2019 | 53,9 |
Kungälv | 2014 | 70,9 |
Kungälv | 2015 | 71,0 |
Kungälv | 2016 | 70,4 |
Kungälv | 2017 | 70,7 |
Kungälv | 2018 | 72,5 |
Kungälv | 2019 | 76,2 |
Kävlinge | 2014 | 49,4 |
Kävlinge | 2015 | 54,1 |
Kävlinge | 2016 | 49,5 |
Kävlinge | 2017 | 49,7 |
Kävlinge | 2018 | 50,1 |
Kävlinge | 2019 | 50,3 |
Köping | 2014 | 33,4 |
Köping | 2015 | 33,7 |
Köping | 2016 | 33,5 |
Köping | 2017 | 33,8 |
Köping | 2018 | 33,9 |
Köping | 2019 | 34,0 |
Laholm | 2014 | 64,4 |
Laholm | 2015 | 64,3 |
Laholm | 2016 | 61,5 |
Laholm | 2017 | 61,1 |
Laholm | 2018 | 65,5 |
Laholm | 2019 | 62,3 |
Landskrona | 2014 | 88,5 |
Landskrona | 2015 | 89,0 |
Landskrona | 2016 | 88,9 |
Landskrona | 2017 | 88,7 |
Landskrona | 2018 | 88,6 |
Landskrona | 2019 | 88,4 |
Laxå | 2014 | 34,0 |
Laxå | 2015 | 42,5 |
Laxå | 2016 | 59,1 |
Laxå | 2017 | 59,2 |
Laxå | 2018 | 41,7 |
Laxå | 2019 | 39,6 |
Lekeberg | 2014 | 45,4 |
Lekeberg | 2015 | 49,2 |
Lekeberg | 2016 | 49,1 |
Lekeberg | 2017 | 49,5 |
Lekeberg | 2018 | 49,4 |
Lekeberg | 2019 | 49,6 |
Leksand | 2014 | 62,1 |
Leksand | 2015 | 64,4 |
Leksand | 2016 | 64,0 |
Leksand | 2017 | 64,6 |
Leksand | 2018 | 69,7 |
Leksand | 2019 | 70,2 |
Lerum | 2014 | 76,5 |
Lerum | 2015 | 76,5 |
Lerum | 2016 | 77,8 |
Lerum | 2017 | 77,7 |
Lerum | 2018 | 79,3 |
Lerum | 2019 | 79,5 |
Lessebo | 2014 | 57,8 |
Lessebo | 2015 | 58,7 |
Lessebo | 2016 | 59,5 |
Lessebo | 2017 | 64,8 |
Lessebo | 2018 | 66,0 |
Lessebo | 2019 | 65,3 |
Lidingö | 2014 | 92,7 |
Lidingö | 2015 | 92,8 |
Lidingö | 2016 | 90,9 |
Lidingö | 2017 | 90,9 |
Lidingö | 2018 | 92,3 |
Lidingö | 2019 | 94,0 |
Lidköping | 2014 | 78,9 |
Lidköping | 2015 | 78,9 |
Lidköping | 2016 | 78,9 |
Lidköping | 2017 | 79,0 |
Lidköping | 2018 | 79,5 |
Lidköping | 2019 | 79,3 |
Lilla Edet | 2014 | 65,7 |
Lilla Edet | 2015 | 65,4 |
Lilla Edet | 2016 | 65,2 |
Lilla Edet | 2017 | 64,8 |
Lilla Edet | 2018 | 65,2 |
Lilla Edet | 2019 | 65,1 |
Lindesberg | 2014 | 51,3 |
Lindesberg | 2015 | 51,5 |
Lindesberg | 2016 | 51,6 |
Lindesberg | 2017 | 51,6 |
Lindesberg | 2018 | 51,9 |
Lindesberg | 2019 | 52,3 |
Linköping | 2014 | 88,1 |
Linköping | 2015 | 88,3 |
Linköping | 2016 | 88,4 |
Linköping | 2017 | 88,4 |
Linköping | 2018 | 89,4 |
Linköping | 2019 | 89,3 |
Ljungby | 2014 | 40,8 |
Ljungby | 2015 | 44,2 |
Ljungby | 2016 | 44,1 |
Ljungby | 2017 | 44,7 |
Ljungby | 2018 | 45,4 |
Ljungby | 2019 | 46,4 |
Ljusdal | 2014 | 53,7 |
Ljusdal | 2015 | 53,8 |
Ljusdal | 2016 | 61,3 |
Ljusdal | 2017 | 61,4 |
Ljusdal | 2018 | 59,3 |
Ljusdal | 2019 | 59,4 |
Ljusnarsberg | 2014 | 50,8 |
Ljusnarsberg | 2015 | 51,8 |
Ljusnarsberg | 2016 | 52,2 |
Ljusnarsberg | 2017 | 51,6 |
Ljusnarsberg | 2018 | 51,7 |
Ljusnarsberg | 2019 | 51,7 |
Lomma | 2014 | 83,6 |
Lomma | 2015 | 83,8 |
Lomma | 2016 | 84,0 |
Lomma | 2017 | 84,1 |
Lomma | 2018 | 85,6 |
Lomma | 2019 | 84,9 |
Ludvika | 2014 | 80,6 |
Ludvika | 2015 | 82,0 |
Ludvika | 2016 | 81,5 |
Ludvika | 2017 | 81,9 |
Ludvika | 2018 | 85,9 |
Ludvika | 2019 | 88,4 |
Luleå | 2014 | 85,1 |
Luleå | 2015 | 85,7 |
Luleå | 2016 | 31,1 |
Luleå | 2017 | 86,5 |
Luleå | 2018 | 87,9 |
Luleå | 2019 | 88,0 |
Lund | 2014 | 90,7 |
Lund | 2015 | 91,1 |
Lund | 2016 | 91,8 |
Lund | 2017 | 91,9 |
Lund | 2018 | 92,1 |
Lund | 2019 | 91,2 |
Lycksele | 2014 | 44,9 |
Lycksele | 2015 | 29,4 |
Lycksele | 2016 | 28,9 |
Lycksele | 2017 | 28,5 |
Lycksele | 2018 | 43,0 |
Lycksele | 2019 | 37,1 |
Lysekil | 2014 | 74,2 |
Lysekil | 2015 | 74,5 |
Lysekil | 2016 | 74,6 |
Lysekil | 2017 | 74,3 |
Lysekil | 2018 | 78,7 |
Lysekil | 2019 | 75,6 |
Malmö | 2014 | 97,3 |
Malmö | 2015 | 97,3 |
Malmö | 2016 | 97,2 |
Malmö | 2017 | 97,3 |
Malmö | 2018 | 97,6 |
Malmö | 2019 | 97,5 |
Malung-Sälen | 2014 | 29,1 |
Malung-Sälen | 2015 | 29,0 |
Malung-Sälen | 2016 | 30,0 |
Malung-Sälen | 2017 | 31,6 |
Malung-Sälen | 2018 | 34,8 |
Malung-Sälen | 2019 | 35,6 |
Malå | 2014 | 23,8 |
Malå | 2015 | 24,1 |
Malå | 2016 | 24,2 |
Malå | 2017 | 25,2 |
Malå | 2018 | 30,8 |
Malå | 2019 | 30,7 |
Mariestad | 2014 | 72,9 |
Mariestad | 2015 | 72,8 |
Mariestad | 2016 | 73,1 |
Mariestad | 2017 | 72,9 |
Mariestad | 2018 | 71,8 |
Mariestad | 2019 | 73,8 |
Mark | 2014 | 56,1 |
Mark | 2015 | 56,2 |
Mark | 2016 | 56,2 |
Mark | 2017 | 56,0 |
Mark | 2018 | 56,8 |
Mark | 2019 | 56,3 |
Markaryd | 2014 | 54,5 |
Markaryd | 2015 | 56,7 |
Markaryd | 2016 | 57,1 |
Markaryd | 2017 | 56,9 |
Markaryd | 2018 | 57,1 |
Markaryd | 2019 | 57,2 |
Mellerud | 2014 | 46,7 |
Mellerud | 2015 | 46,0 |
Mellerud | 2016 | 45,9 |
Mellerud | 2017 | 46,2 |
Mellerud | 2018 | 50,3 |
Mellerud | 2019 | 50,9 |
Mjölby | 2014 | 64,5 |
Mjölby | 2015 | 64,3 |
Mjölby | 2016 | 63,0 |
Mjölby | 2017 | 64,1 |
Mjölby | 2018 | 63,4 |
Mjölby | 2019 | 63,3 |
Mora | 2014 | 78,2 |
Mora | 2015 | 77,0 |
Mora | 2016 | 77,8 |
Mora | 2017 | 77,0 |
Mora | 2018 | 82,9 |
Mora | 2019 | 82,8 |
Motala | 2014 | 85,1 |
Motala | 2015 | 85,5 |
Motala | 2016 | 84,5 |
Motala | 2017 | 84,4 |
Motala | 2018 | 85,4 |
Motala | 2019 | 85,2 |
Mullsjö | 2014 | 72,2 |
Mullsjö | 2015 | 72,4 |
Mullsjö | 2016 | 72,3 |
Mullsjö | 2017 | 72,1 |
Mullsjö | 2018 | 72,7 |
Mullsjö | 2019 | 72,0 |
Munkedal | 2014 | 55,6 |
Munkedal | 2015 | 56,2 |
Munkedal | 2016 | 56,2 |
Munkedal | 2017 | 56,9 |
Munkedal | 2018 | 54,3 |
Munkedal | 2019 | 54,7 |
Munkfors | 2014 | 42,6 |
Munkfors | 2015 | 42,7 |
Munkfors | 2016 | 42,5 |
Munkfors | 2017 | 43,0 |
Munkfors | 2018 | 44,5 |
Munkfors | 2019 | 44,5 |
Mölndal | 2014 | 92,5 |
Mölndal | 2015 | 92,9 |
Mölndal | 2016 | 93,0 |
Mölndal | 2017 | 93,1 |
Mölndal | 2018 | 93,2 |
Mölndal | 2019 | 93,3 |
Mönsterås | 2014 | 64,7 |
Mönsterås | 2015 | 64,9 |
Mönsterås | 2016 | 65,0 |
Mönsterås | 2017 | 65,4 |
Mönsterås | 2018 | 68,6 |
Mönsterås | 2019 | 68,9 |
Mörbylånga | 2014 | 63,3 |
Mörbylånga | 2015 | 64,8 |
Mörbylånga | 2016 | 66,4 |
Mörbylånga | 2017 | 59,5 |
Mörbylånga | 2018 | 62,4 |
Mörbylånga | 2019 | 62,1 |
Nacka | 2014 | 91,3 |
Nacka | 2015 | 91,3 |
Nacka | 2016 | 91,3 |
Nacka | 2017 | 91,1 |
Nacka | 2018 | 92,0 |
Nacka | 2019 | 92,0 |
Nora | 2014 | 73,0 |
Nora | 2015 | 73,5 |
Nora | 2016 | 75,4 |
Nora | 2017 | 76,0 |
Nora | 2018 | 76,4 |
Nora | 2019 | 76,0 |
Norberg | 2014 | 81,2 |
Norberg | 2015 | 81,4 |
Norberg | 2016 | 80,4 |
Norberg | 2017 | 80,8 |
Norberg | 2018 | 82,1 |
Norberg | 2019 | 81,2 |
Nordanstig | 2014 | 55,0 |
Nordanstig | 2015 | 60,4 |
Nordanstig | 2016 | 55,3 |
Nordanstig | 2017 | 54,8 |
Nordanstig | 2018 | 61,6 |
Nordanstig | 2019 | 61,7 |
Nordmaling | 2014 | 45,6 |
Nordmaling | 2015 | 48,6 |
Nordmaling | 2016 | 48,7 |
Nordmaling | 2017 | 45,4 |
Nordmaling | 2018 | 52,6 |
Nordmaling | 2019 | 53,6 |
Norrköping | 2014 | 86,4 |
Norrköping | 2015 | 86,6 |
Norrköping | 2016 | 86,5 |
Norrköping | 2017 | 86,5 |
Norrköping | 2018 | 86,9 |
Norrköping | 2019 | 86,8 |
Norrtälje | 2014 | 65,8 |
Norrtälje | 2015 | 65,9 |
Norrtälje | 2016 | 66,0 |
Norrtälje | 2017 | 66,1 |
Norrtälje | 2018 | 71,4 |
Norrtälje | 2019 | 72,7 |
Norsjö | 2014 | 36,9 |
Norsjö | 2015 | 36,9 |
Norsjö | 2016 | 39,4 |
Norsjö | 2017 | 34,3 |
Norsjö | 2018 | 53,6 |
Norsjö | 2019 | 53,2 |
Nybro | 2014 | 41,7 |
Nybro | 2015 | 41,9 |
Nybro | 2016 | 41,5 |
Nybro | 2017 | 41,8 |
Nybro | 2018 | 47,3 |
Nybro | 2019 | 53,9 |
Nykvarn | 2014 | 71,9 |
Nykvarn | 2015 | 68,7 |
Nykvarn | 2016 | 68,4 |
Nykvarn | 2017 | 68,3 |
Nykvarn | 2018 | 70,1 |
Nykvarn | 2019 | 72,4 |
Nyköping | 2014 | 84,4 |
Nyköping | 2015 | 84,8 |
Nyköping | 2016 | 84,1 |
Nyköping | 2017 | 83,6 |
Nyköping | 2018 | 84,9 |
Nyköping | 2019 | 85,0 |
Nynäshamn | 2014 | 83,5 |
Nynäshamn | 2015 | 83,8 |
Nynäshamn | 2016 | 83,7 |
Nynäshamn | 2017 | 83,6 |
Nynäshamn | 2018 | 84,5 |
Nynäshamn | 2019 | 84,9 |
Nässjö | 2014 | 78,6 |
Nässjö | 2015 | 83,1 |
Nässjö | 2016 | 82,9 |
Nässjö | 2017 | 83,0 |
Nässjö | 2018 | 83,9 |
Nässjö | 2019 | 84,0 |
Ockelbo | 2014 | 38,1 |
Ockelbo | 2015 | 38,9 |
Ockelbo | 2016 | 40,1 |
Ockelbo | 2017 | 39,8 |
Ockelbo | 2018 | 40,2 |
Ockelbo | 2019 | 40,4 |
Olofström | 2014 | 59,3 |
Olofström | 2015 | 58,3 |
Olofström | 2016 | 57,5 |
Olofström | 2017 | 57,9 |
Olofström | 2018 | 53,1 |
Olofström | 2019 | 52,1 |
Orsa | 2014 | 58,9 |
Orsa | 2015 | 61,6 |
Orsa | 2016 | 59,1 |
Orsa | 2017 | 59,1 |
Orsa | 2018 | 85,9 |
Orsa | 2019 | 78,6 |
Orust | 2014 | 54,9 |
Orust | 2015 | 54,9 |
Orust | 2016 | 55,1 |
Orust | 2017 | 55,0 |
Orust | 2018 | 55,3 |
Orust | 2019 | 54,6 |
Osby | 2014 | 44,3 |
Osby | 2015 | 49,8 |
Osby | 2016 | 50,0 |
Osby | 2017 | 50,2 |
Osby | 2018 | 50,5 |
Osby | 2019 | 50,9 |
Oskarshamn | 2014 | 81,0 |
Oskarshamn | 2015 | 80,7 |
Oskarshamn | 2016 | 80,5 |
Oskarshamn | 2017 | 80,4 |
Oskarshamn | 2018 | 81,1 |
Oskarshamn | 2019 | 80,4 |
Ovanåker | 2014 | 42,9 |
Ovanåker | 2015 | 43,6 |
Ovanåker | 2016 | 43,5 |
Ovanåker | 2017 | 43,8 |
Ovanåker | 2018 | 48,1 |
Ovanåker | 2019 | 45,1 |
Oxelösund | 2014 | 87,6 |
Oxelösund | 2015 | 87,6 |
Oxelösund | 2016 | 87,8 |
Oxelösund | 2017 | 87,7 |
Oxelösund | 2018 | 87,8 |
Oxelösund | 2019 | 87,7 |
Pajala | 2014 | 12,4 |
Pajala | 2015 | 12,9 |
Pajala | 2016 | 13,3 |
Pajala | 2017 | 13,3 |
Pajala | 2018 | 18,0 |
Pajala | 2019 | 21,3 |
Partille | 2014 | 95,2 |
Partille | 2015 | 95,3 |
Partille | 2016 | 95,3 |
Partille | 2017 | 95,5 |
Partille | 2018 | 95,5 |
Partille | 2019 | 95,5 |
Perstorp | 2014 | 21,7 |
Perstorp | 2015 | 22,0 |
Perstorp | 2016 | 22,5 |
Perstorp | 2017 | 22,3 |
Perstorp | 2018 | 22,4 |
Perstorp | 2019 | 22,6 |
Piteå | 2014 | 69,8 |
Piteå | 2015 | 69,7 |
Piteå | 2016 | 70,5 |
Piteå | 2017 | 70,4 |
Piteå | 2018 | 73,7 |
Piteå | 2019 | 74,1 |
Ragunda | 2014 | 29,7 |
Ragunda | 2015 | 29,8 |
Ragunda | 2016 | 30,8 |
Ragunda | 2017 | 29,3 |
Ragunda | 2018 | 48,5 |
Ragunda | 2019 | 48,8 |
Robertsfors | 2014 | 28,7 |
Robertsfors | 2015 | 34,5 |
Robertsfors | 2016 | 34,4 |
Robertsfors | 2017 | 34,3 |
Robertsfors | 2018 | 37,0 |
Robertsfors | 2019 | 36,7 |
Ronneby | 2014 | 58,8 |
Ronneby | 2015 | 61,2 |
Ronneby | 2016 | 60,1 |
Ronneby | 2017 | 60,4 |
Ronneby | 2018 | 64,8 |
Ronneby | 2019 | 65,3 |
Rättvik | 2014 | 59,7 |
Rättvik | 2015 | 60,4 |
Rättvik | 2016 | 60,6 |
Rättvik | 2017 | 60,4 |
Rättvik | 2018 | 64,7 |
Rättvik | 2019 | 69,1 |
Sala | 2014 | 69,2 |
Sala | 2015 | 74,9 |
Sala | 2016 | 74,8 |
Sala | 2017 | 74,9 |
Sala | 2018 | 75,1 |
Sala | 2019 | 74,5 |
Salem | 2014 | 93,1 |
Salem | 2015 | 93,4 |
Salem | 2016 | 93,4 |
Salem | 2017 | 93,5 |
Salem | 2018 | 93,7 |
Salem | 2019 | 93,7 |
Sandviken | 2014 | 84,3 |
Sandviken | 2015 | 84,5 |
Sandviken | 2016 | 82,4 |
Sandviken | 2017 | 82,6 |
Sandviken | 2018 | 85,4 |
Sandviken | 2019 | 85,3 |
Sigtuna | 2014 | 89,6 |
Sigtuna | 2015 | 89,4 |
Sigtuna | 2016 | 89,3 |
Sigtuna | 2017 | 89,0 |
Sigtuna | 2018 | 90,6 |
Sigtuna | 2019 | 91,5 |
Simrishamn | 2014 | 58,4 |
Simrishamn | 2015 | 76,7 |
Simrishamn | 2016 | 63,4 |
Simrishamn | 2017 | 63,1 |
Simrishamn | 2018 | 71,6 |
Simrishamn | 2019 | 71,9 |
Sjöbo | 2014 | 39,3 |
Sjöbo | 2015 | 49,7 |
Sjöbo | 2016 | 41,1 |
Sjöbo | 2017 | 41,6 |
Sjöbo | 2018 | 41,8 |
Sjöbo | 2019 | 41,9 |
Skara | 2014 | 56,5 |
Skara | 2015 | 71,1 |
Skara | 2016 | 70,9 |
Skara | 2017 | 74,6 |
Skara | 2018 | 74,7 |
Skara | 2019 | 73,0 |
Skellefteå | 2014 | 37,2 |
Skellefteå | 2015 | 74,7 |
Skellefteå | 2016 | 75,1 |
Skellefteå | 2017 | 75,2 |
Skellefteå | 2018 | 76,2 |
Skellefteå | 2019 | 76,3 |
Skinnskatteberg | 2014 | 57,3 |
Skinnskatteberg | 2015 | 50,8 |
Skinnskatteberg | 2016 | 50,8 |
Skinnskatteberg | 2017 | 50,3 |
Skinnskatteberg | 2018 | 66,4 |
Skinnskatteberg | 2019 | 65,6 |
Skurup | 2014 | 38,9 |
Skurup | 2015 | 39,1 |
Skurup | 2016 | 46,1 |
Skurup | 2017 | 46,4 |
Skurup | 2018 | 48,6 |
Skurup | 2019 | 48,5 |
Skövde | 2014 | 84,8 |
Skövde | 2015 | 85,1 |
Skövde | 2016 | 83,8 |
Skövde | 2017 | 83,5 |
Skövde | 2018 | 84,4 |
Skövde | 2019 | 84,5 |
Smedjebacken | 2014 | 58,9 |
Smedjebacken | 2015 | 59,9 |
Smedjebacken | 2016 | 62,5 |
Smedjebacken | 2017 | 63,7 |
Smedjebacken | 2018 | 64,7 |
Smedjebacken | 2019 | 74,3 |
Sollefteå | 2014 | 51,9 |
Sollefteå | 2015 | 56,5 |
Sollefteå | 2016 | 52,3 |
Sollefteå | 2017 | 52,5 |
Sollefteå | 2018 | 56,2 |
Sollefteå | 2019 | 55,7 |
Sollentuna | 2014 | 95,3 |
Sollentuna | 2015 | 95,3 |
Sollentuna | 2016 | 95,3 |
Sollentuna | 2017 | 95,2 |
Sollentuna | 2018 | 95,3 |
Sollentuna | 2019 | 95,1 |
Solna | 2014 | 99,5 |
Solna | 2015 | 99,4 |
Solna | 2016 | 99,5 |
Solna | 2017 | 99,5 |
Solna | 2018 | 99,7 |
Solna | 2019 | 99,7 |
Sorsele | 2014 | 25,3 |
Sorsele | 2015 | 25,1 |
Sorsele | 2016 | 25,6 |
Sorsele | 2017 | 24,2 |
Sorsele | 2018 | 30,9 |
Sorsele | 2019 | 30,0 |
Sotenäs | 2014 | 72,9 |
Sotenäs | 2015 | 72,4 |
Sotenäs | 2016 | 72,5 |
Sotenäs | 2017 | 72,4 |
Sotenäs | 2018 | 72,5 |
Sotenäs | 2019 | 72,8 |
Staffanstorp | 2014 | 73,6 |
Staffanstorp | 2015 | 73,7 |
Staffanstorp | 2016 | 80,9 |
Staffanstorp | 2017 | 79,9 |
Staffanstorp | 2018 | 79,8 |
Staffanstorp | 2019 | 79,8 |
Stenungsund | 2014 | 70,5 |
Stenungsund | 2015 | 70,0 |
Stenungsund | 2016 | 70,0 |
Stenungsund | 2017 | 70,5 |
Stenungsund | 2018 | 70,9 |
Stenungsund | 2019 | 71,7 |
Stockholm | 2014 | 98,2 |
Stockholm | 2015 | 98,2 |
Stockholm | 2016 | 98,2 |
Stockholm | 2017 | 98,2 |
Stockholm | 2018 | 98,5 |
Stockholm | 2019 | 98,5 |
Storfors | 2014 | 41,1 |
Storfors | 2015 | 45,4 |
Storfors | 2016 | 39,2 |
Storfors | 2017 | 44,8 |
Storfors | 2018 | 44,7 |
Storfors | 2019 | 43,6 |
Storuman | 2014 | 23,0 |
Storuman | 2015 | 34,9 |
Storuman | 2016 | 31,4 |
Storuman | 2017 | 31,2 |
Storuman | 2018 | 47,9 |
Storuman | 2019 | 47,3 |
Strängnäs | 2014 | 72,9 |
Strängnäs | 2015 | 73,5 |
Strängnäs | 2016 | 73,2 |
Strängnäs | 2017 | 73,2 |
Strängnäs | 2018 | 73,8 |
Strängnäs | 2019 | 74,0 |
Strömstad | 2014 | 57,8 |
Strömstad | 2015 | 57,4 |
Strömstad | 2016 | 56,3 |
Strömstad | 2017 | 60,3 |
Strömstad | 2018 | 61,6 |
Strömstad | 2019 | 63,2 |
Strömsund | 2014 | 23,6 |
Strömsund | 2015 | 23,0 |
Strömsund | 2016 | 23,5 |
Strömsund | 2017 | 24,2 |
Strömsund | 2018 | 37,6 |
Strömsund | 2019 | 37,5 |
Sundbyberg | 2014 | 99,6 |
Sundbyberg | 2015 | 99,6 |
Sundbyberg | 2016 | 99,6 |
Sundbyberg | 2017 | 99,6 |
Sundbyberg | 2018 | 99,8 |
Sundbyberg | 2019 | 99,7 |
Sundsvall | 2014 | 77,8 |
Sundsvall | 2015 | 76,2 |
Sundsvall | 2016 | 80,7 |
Sundsvall | 2017 | 81,4 |
Sundsvall | 2018 | 83,0 |
Sundsvall | 2019 | 84,1 |
Sunne | 2014 | 28,8 |
Sunne | 2015 | 30,5 |
Sunne | 2016 | 32,5 |
Sunne | 2017 | 32,2 |
Sunne | 2018 | 31,9 |
Sunne | 2019 | 32,1 |
Surahammar | 2014 | 61,9 |
Surahammar | 2015 | 62,2 |
Surahammar | 2016 | 28,1 |
Surahammar | 2017 | 38,7 |
Surahammar | 2018 | 43,7 |
Surahammar | 2019 | 57,1 |
Svalöv | 2014 | 58,7 |
Svalöv | 2015 | 59,5 |
Svalöv | 2016 | 60,2 |
Svalöv | 2017 | 60,5 |
Svalöv | 2018 | 60,5 |
Svalöv | 2019 | 60,8 |
Svedala | 2014 | 73,7 |
Svedala | 2015 | 73,8 |
Svedala | 2016 | 73,6 |
Svedala | 2017 | 73,8 |
Svedala | 2018 | 74,5 |
Svedala | 2019 | 74,7 |
Svenljunga | 2014 | 51,2 |
Svenljunga | 2015 | 51,7 |
Svenljunga | 2016 | 51,8 |
Svenljunga | 2017 | 51,9 |
Svenljunga | 2018 | 52,1 |
Svenljunga | 2019 | 52,1 |
Säffle | 2014 | 51,2 |
Säffle | 2015 | 54,2 |
Säffle | 2016 | 43,3 |
Säffle | 2017 | 43,7 |
Säffle | 2018 | 43,7 |
Säffle | 2019 | 59,8 |
Säter | 2014 | 54,2 |
Säter | 2015 | 65,0 |
Säter | 2016 | 66,6 |
Säter | 2017 | 65,0 |
Säter | 2018 | 72,9 |
Säter | 2019 | 71,7 |
Sävsjö | 2014 | 52,3 |
Sävsjö | 2015 | 52,3 |
Sävsjö | 2016 | 51,4 |
Sävsjö | 2017 | 52,0 |
Sävsjö | 2018 | 52,2 |
Sävsjö | 2019 | 54,3 |
Söderhamn | 2014 | 81,2 |
Söderhamn | 2015 | 81,4 |
Söderhamn | 2016 | 81,7 |
Söderhamn | 2017 | 81,6 |
Söderhamn | 2018 | 81,6 |
Söderhamn | 2019 | 81,9 |
Söderköping | 2014 | 56,0 |
Söderköping | 2015 | 56,5 |
Söderköping | 2016 | 56,6 |
Söderköping | 2017 | 56,5 |
Söderköping | 2018 | 56,6 |
Söderköping | 2019 | 55,0 |
Södertälje | 2014 | 88,5 |
Södertälje | 2015 | 88,2 |
Södertälje | 2016 | 87,6 |
Södertälje | 2017 | 87,3 |
Södertälje | 2018 | 89,8 |
Södertälje | 2019 | 89,7 |
Sölvesborg | 2014 | 75,6 |
Sölvesborg | 2015 | 76,9 |
Sölvesborg | 2016 | 76,6 |
Sölvesborg | 2017 | 75,0 |
Sölvesborg | 2018 | 73,3 |
Sölvesborg | 2019 | 71,5 |
Tanum | 2014 | 34,7 |
Tanum | 2015 | 34,4 |
Tanum | 2016 | 35,9 |
Tanum | 2017 | 35,4 |
Tanum | 2018 | 43,9 |
Tanum | 2019 | 40,0 |
Tibro | 2014 | 64,0 |
Tibro | 2015 | 64,1 |
Tibro | 2016 | 64,1 |
Tibro | 2017 | 64,2 |
Tibro | 2018 | 64,7 |
Tibro | 2019 | 65,3 |
Tidaholm | 2014 | 65,7 |
Tidaholm | 2015 | 65,6 |
Tidaholm | 2016 | 65,2 |
Tidaholm | 2017 | 64,8 |
Tidaholm | 2018 | 68,9 |
Tidaholm | 2019 | 68,8 |
Tierp | 2014 | 67,6 |
Tierp | 2015 | 62,7 |
Tierp | 2016 | 62,7 |
Tierp | 2017 | 62,3 |
Tierp | 2018 | 67,4 |
Tierp | 2019 | 67,5 |
Timrå | 2014 | 62,1 |
Timrå | 2015 | 49,9 |
Timrå | 2016 | 63,6 |
Timrå | 2017 | 63,6 |
Timrå | 2018 | 66,1 |
Timrå | 2019 | 69,8 |
Tingsryd | 2014 | 52,0 |
Tingsryd | 2015 | 52,7 |
Tingsryd | 2016 | 52,7 |
Tingsryd | 2017 | 53,6 |
Tingsryd | 2018 | 54,4 |
Tingsryd | 2019 | 54,6 |
Tjörn | 2014 | 64,6 |
Tjörn | 2015 | 65,0 |
Tjörn | 2016 | 70,9 |
Tjörn | 2017 | 71,3 |
Tjörn | 2018 | 77,4 |
Tjörn | 2019 | 75,0 |
Tomelilla | 2014 | 39,6 |
Tomelilla | 2015 | 45,5 |
Tomelilla | 2016 | 40,2 |
Tomelilla | 2017 | 40,4 |
Tomelilla | 2018 | 45,7 |
Tomelilla | 2019 | 53,5 |
Torsby | 2014 | 19,3 |
Torsby | 2015 | 19,3 |
Torsby | 2016 | 18,9 |
Torsby | 2017 | 16,3 |
Torsby | 2018 | 29,2 |
Torsby | 2019 | 28,2 |
Torsås | 2014 | 46,0 |
Torsås | 2015 | 46,5 |
Torsås | 2016 | 47,0 |
Torsås | 2017 | 46,5 |
Torsås | 2018 | 46,8 |
Torsås | 2019 | 46,8 |
Tranemo | 2014 | 46,2 |
Tranemo | 2015 | 46,2 |
Tranemo | 2016 | 47,1 |
Tranemo | 2017 | 46,9 |
Tranemo | 2018 | 60,3 |
Tranemo | 2019 | 59,8 |
Tranås | 2014 | 55,5 |
Tranås | 2015 | 55,9 |
Tranås | 2016 | 55,5 |
Tranås | 2017 | 55,0 |
Tranås | 2018 | 57,5 |
Tranås | 2019 | 57,1 |
Trelleborg | 2014 | 82,3 |
Trelleborg | 2015 | 82,3 |
Trelleborg | 2016 | 82,8 |
Trelleborg | 2017 | 82,8 |
Trelleborg | 2018 | 85,0 |
Trelleborg | 2019 | 84,8 |
Trollhättan | 2014 | 90,8 |
Trollhättan | 2015 | 90,9 |
Trollhättan | 2016 | 90,6 |
Trollhättan | 2017 | 90,7 |
Trollhättan | 2018 | 90,9 |
Trollhättan | 2019 | 91,0 |
Trosa | 2014 | 60,6 |
Trosa | 2015 | 60,3 |
Trosa | 2016 | 60,5 |
Trosa | 2017 | 55,0 |
Trosa | 2018 | 59,6 |
Trosa | 2019 | 59,5 |
Tyresö | 2014 | 90,2 |
Tyresö | 2015 | 92,2 |
Tyresö | 2016 | 92,2 |
Tyresö | 2017 | 91,1 |
Tyresö | 2018 | 92,4 |
Tyresö | 2019 | 93,2 |
Täby | 2014 | 92,0 |
Täby | 2015 | 93,2 |
Täby | 2016 | 93,3 |
Täby | 2017 | 92,5 |
Täby | 2018 | 93,6 |
Täby | 2019 | 93,3 |
Töreboda | 2014 | 46,5 |
Töreboda | 2015 | 47,2 |
Töreboda | 2016 | 47,4 |
Töreboda | 2017 | 47,0 |
Töreboda | 2018 | 47,5 |
Töreboda | 2019 | 47,7 |
Uddevalla | 2014 | 82,3 |
Uddevalla | 2015 | 81,4 |
Uddevalla | 2016 | 81,6 |
Uddevalla | 2017 | 81,5 |
Uddevalla | 2018 | 81,7 |
Uddevalla | 2019 | 81,7 |
Ulricehamn | 2014 | 69,3 |
Ulricehamn | 2015 | 70,0 |
Ulricehamn | 2016 | 69,9 |
Ulricehamn | 2017 | 70,0 |
Ulricehamn | 2018 | 70,4 |
Ulricehamn | 2019 | 70,2 |
Umeå | 2014 | 86,4 |
Umeå | 2015 | 86,3 |
Umeå | 2016 | 86,4 |
Umeå | 2017 | 85,5 |
Umeå | 2018 | 87,3 |
Umeå | 2019 | 87,4 |
Upplands Väsby | 2014 | 97,1 |
Upplands Väsby | 2015 | 96,9 |
Upplands Väsby | 2016 | 96,7 |
Upplands Väsby | 2017 | 96,8 |
Upplands Väsby | 2018 | 97,3 |
Upplands Väsby | 2019 | 97,2 |
Upplands-Bro | 2014 | 83,4 |
Upplands-Bro | 2015 | 83,0 |
Upplands-Bro | 2016 | 82,1 |
Upplands-Bro | 2017 | 82,1 |
Upplands-Bro | 2018 | 83,7 |
Upplands-Bro | 2019 | 88,5 |
Uppsala | 2014 | 89,3 |
Uppsala | 2015 | 89,2 |
Uppsala | 2016 | 89,2 |
Uppsala | 2017 | 89,0 |
Uppsala | 2018 | 89,7 |
Uppsala | 2019 | 89,6 |
Uppvidinge | 2014 | 61,9 |
Uppvidinge | 2015 | 61,8 |
Uppvidinge | 2016 | 62,3 |
Uppvidinge | 2017 | 64,2 |
Uppvidinge | 2018 | 66,7 |
Uppvidinge | 2019 | 66,8 |
Vadstena | 2014 | 58,1 |
Vadstena | 2015 | 61,4 |
Vadstena | 2016 | 60,5 |
Vadstena | 2017 | 60,0 |
Vadstena | 2018 | 59,9 |
Vadstena | 2019 | 60,2 |
Vaggeryd | 2014 | 50,5 |
Vaggeryd | 2015 | 49,9 |
Vaggeryd | 2016 | 49,5 |
Vaggeryd | 2017 | 49,4 |
Vaggeryd | 2018 | 49,1 |
Vaggeryd | 2019 | 50,4 |
Valdemarsvik | 2014 | 44,8 |
Valdemarsvik | 2015 | 45,0 |
Valdemarsvik | 2016 | 44,9 |
Valdemarsvik | 2017 | 45,6 |
Valdemarsvik | 2018 | 50,8 |
Valdemarsvik | 2019 | 49,9 |
Vallentuna | 2014 | 80,7 |
Vallentuna | 2015 | 78,9 |
Vallentuna | 2016 | 78,7 |
Vallentuna | 2017 | 80,6 |
Vallentuna | 2018 | 78,5 |
Vallentuna | 2019 | 80,9 |
Vansbro | 2014 | 33,9 |
Vansbro | 2015 | 46,8 |
Vansbro | 2016 | 45,4 |
Vansbro | 2017 | 42,0 |
Vansbro | 2018 | 53,3 |
Vansbro | 2019 | 54,9 |
Vara | 2014 | 38,4 |
Vara | 2015 | 38,9 |
Vara | 2016 | 39,2 |
Vara | 2017 | 38,7 |
Vara | 2018 | 49,0 |
Vara | 2019 | 48,2 |
Varberg | 2014 | 74,3 |
Varberg | 2015 | 73,2 |
Varberg | 2016 | 72,1 |
Varberg | 2017 | 72,3 |
Varberg | 2018 | 73,9 |
Varberg | 2019 | 73,7 |
Vaxholm | 2014 | 73,3 |
Vaxholm | 2015 | 73,4 |
Vaxholm | 2016 | 73,9 |
Vaxholm | 2017 | 74,6 |
Vaxholm | 2018 | 78,9 |
Vaxholm | 2019 | 79,0 |
Vellinge | 2014 | 69,0 |
Vellinge | 2015 | 68,5 |
Vellinge | 2016 | 69,0 |
Vellinge | 2017 | 69,0 |
Vellinge | 2018 | 69,5 |
Vellinge | 2019 | 69,5 |
Vetlanda | 2014 | 60,7 |
Vetlanda | 2015 | 59,0 |
Vetlanda | 2016 | 68,2 |
Vetlanda | 2017 | 67,9 |
Vetlanda | 2018 | 71,5 |
Vetlanda | 2019 | 71,3 |
Vilhelmina | 2014 | 11,8 |
Vilhelmina | 2015 | 30,8 |
Vilhelmina | 2016 | 29,6 |
Vilhelmina | 2017 | 29,2 |
Vilhelmina | 2018 | 31,3 |
Vilhelmina | 2019 | 31,2 |
Vimmerby | 2014 | 54,5 |
Vimmerby | 2015 | 55,1 |
Vimmerby | 2016 | 55,8 |
Vimmerby | 2017 | 56,1 |
Vimmerby | 2018 | 59,8 |
Vimmerby | 2019 | 59,9 |
Vindeln | 2014 | 38,5 |
Vindeln | 2015 | 35,0 |
Vindeln | 2016 | 37,0 |
Vindeln | 2017 | 37,7 |
Vindeln | 2018 | 41,1 |
Vindeln | 2019 | 44,4 |
Vingåker | 2014 | 64,2 |
Vingåker | 2015 | 64,4 |
Vingåker | 2016 | 64,8 |
Vingåker | 2017 | 65,3 |
Vingåker | 2018 | 76,9 |
Vingåker | 2019 | 76,5 |
Vårgårda | 2014 | 52,3 |
Vårgårda | 2015 | 53,6 |
Vårgårda | 2016 | 54,1 |
Vårgårda | 2017 | 54,1 |
Vårgårda | 2018 | 54,6 |
Vårgårda | 2019 | 54,3 |
Vänersborg | 2014 | 80,5 |
Vänersborg | 2015 | 81,1 |
Vänersborg | 2016 | 80,8 |
Vänersborg | 2017 | 80,8 |
Vänersborg | 2018 | 77,5 |
Vänersborg | 2019 | 80,8 |
Vännäs | 2014 | 39,5 |
Vännäs | 2015 | 39,3 |
Vännäs | 2016 | 40,2 |
Vännäs | 2017 | 56,0 |
Vännäs | 2018 | 60,6 |
Vännäs | 2019 | 60,9 |
Värmdö | 2014 | 70,7 |
Värmdö | 2015 | 71,1 |
Värmdö | 2016 | 71,3 |
Värmdö | 2017 | 71,9 |
Värmdö | 2018 | 76,4 |
Värmdö | 2019 | 76,6 |
Värnamo | 2014 | 51,8 |
Värnamo | 2015 | 59,1 |
Värnamo | 2016 | 60,3 |
Värnamo | 2017 | 60,8 |
Värnamo | 2018 | 72,6 |
Värnamo | 2019 | 72,6 |
Västervik | 2014 | 74,4 |
Västervik | 2015 | 72,8 |
Västervik | 2016 | 72,8 |
Västervik | 2017 | 72,6 |
Västervik | 2018 | 77,5 |
Västervik | 2019 | 75,9 |
Västerås | 2014 | 83,9 |
Västerås | 2015 | 85,8 |
Västerås | 2016 | 85,1 |
Västerås | 2017 | 85,1 |
Västerås | 2018 | 87,4 |
Västerås | 2019 | 87,4 |
Växjö | 2014 | 83,5 |
Växjö | 2015 | 83,5 |
Växjö | 2016 | 83,3 |
Växjö | 2017 | 83,4 |
Växjö | 2018 | 85,3 |
Växjö | 2019 | 85,1 |
Ydre | 2014 | 41,5 |
Ydre | 2015 | 41,7 |
Ydre | 2016 | 41,4 |
Ydre | 2017 | 41,5 |
Ydre | 2018 | 41,4 |
Ydre | 2019 | 41,5 |
Ystad | 2014 | 77,4 |
Ystad | 2015 | 78,5 |
Ystad | 2016 | 77,7 |
Ystad | 2017 | 77,5 |
Ystad | 2018 | 78,3 |
Ystad | 2019 | 78,4 |
Åmål | 2014 | 75,5 |
Åmål | 2015 | 75,8 |
Åmål | 2016 | 75,7 |
Åmål | 2017 | 75,9 |
Åmål | 2018 | 81,6 |
Åmål | 2019 | 81,5 |
Ånge | 2014 | 27,5 |
Ånge | 2015 | 27,5 |
Ånge | 2016 | 31,3 |
Ånge | 2017 | 30,2 |
Ånge | 2018 | 55,8 |
Ånge | 2019 | 58,4 |
Åre | 2014 | 47,0 |
Åre | 2015 | 48,0 |
Åre | 2016 | 57,3 |
Åre | 2017 | 61,2 |
Åre | 2018 | 68,8 |
Åre | 2019 | 69,5 |
Årjäng | 2014 | 20,1 |
Årjäng | 2015 | 21,6 |
Årjäng | 2016 | 21,3 |
Årjäng | 2017 | 21,3 |
Årjäng | 2018 | 21,8 |
Årjäng | 2019 | 21,7 |
Åsele | 2014 | 22,7 |
Åsele | 2015 | 24,0 |
Åsele | 2016 | 23,2 |
Åsele | 2017 | 23,9 |
Åsele | 2018 | 23,8 |
Åsele | 2019 | 24,4 |
Åstorp | 2014 | 67,0 |
Åstorp | 2015 | 67,5 |
Åstorp | 2016 | 66,7 |
Åstorp | 2017 | 67,2 |
Åstorp | 2018 | 67,2 |
Åstorp | 2019 | 66,9 |
Åtvidaberg | 2014 | 44,5 |
Åtvidaberg | 2015 | 44,5 |
Åtvidaberg | 2016 | 46,0 |
Åtvidaberg | 2017 | 47,1 |
Åtvidaberg | 2018 | 70,1 |
Åtvidaberg | 2019 | 67,0 |
Älmhult | 2014 | 45,7 |
Älmhult | 2015 | 49,1 |
Älmhult | 2016 | 47,7 |
Älmhult | 2017 | 46,5 |
Älmhult | 2018 | 65,4 |
Älmhult | 2019 | 66,0 |
Älvdalen | 2014 | 23,0 |
Älvdalen | 2015 | 32,7 |
Älvdalen | 2016 | 32,8 |
Älvdalen | 2017 | 32,8 |
Älvdalen | 2018 | 57,7 |
Älvdalen | 2019 | 56,3 |
Älvkarleby | 2014 | 73,1 |
Älvkarleby | 2015 | 71,4 |
Älvkarleby | 2016 | 71,7 |
Älvkarleby | 2017 | 71,3 |
Älvkarleby | 2018 | 76,9 |
Älvkarleby | 2019 | 77,3 |
Älvsbyn | 2014 | 38,4 |
Älvsbyn | 2015 | 38,5 |
Älvsbyn | 2016 | 43,4 |
Älvsbyn | 2017 | 43,3 |
Älvsbyn | 2018 | 50,2 |
Älvsbyn | 2019 | 51,8 |
Ängelholm | 2014 | 78,9 |
Ängelholm | 2015 | 78,8 |
Ängelholm | 2016 | 79,3 |
Ängelholm | 2017 | 79,2 |
Ängelholm | 2018 | 82,9 |
Ängelholm | 2019 | 83,0 |
Öckerö | 2014 | 90,9 |
Öckerö | 2015 | 90,7 |
Öckerö | 2016 | 90,9 |
Öckerö | 2017 | 91,0 |
Öckerö | 2018 | 91,0 |
Öckerö | 2019 | 94,3 |
Ödeshög | 2014 | 47,4 |
Ödeshög | 2015 | 47,5 |
Ödeshög | 2016 | 44,2 |
Ödeshög | 2017 | 45,4 |
Ödeshög | 2018 | 50,7 |
Ödeshög | 2019 | 50,6 |
Örebro | 2014 | 88,7 |
Örebro | 2015 | 88,6 |
Örebro | 2016 | 88,4 |
Örebro | 2017 | 88,3 |
Örebro | 2018 | 88,4 |
Örebro | 2019 | 88,3 |
Örkelljunga | 2014 | 47,8 |
Örkelljunga | 2015 | 47,8 |
Örkelljunga | 2016 | 47,7 |
Örkelljunga | 2017 | 48,2 |
Örkelljunga | 2018 | 48,4 |
Örkelljunga | 2019 | 48,6 |
Örnsköldsvik | 2014 | 65,2 |
Örnsköldsvik | 2015 | 66,9 |
Örnsköldsvik | 2016 | 62,3 |
Örnsköldsvik | 2017 | 67,7 |
Örnsköldsvik | 2018 | 69,7 |
Örnsköldsvik | 2019 | 69,8 |
Östersund | 2014 | 90,2 |
Östersund | 2015 | 90,3 |
Östersund | 2016 | 90,4 |
Östersund | 2017 | 90,5 |
Östersund | 2018 | 90,7 |
Östersund | 2019 | 90,8 |
Österåker | 2014 | 76,8 |
Österåker | 2015 | 76,4 |
Österåker | 2016 | 75,9 |
Österåker | 2017 | 75,8 |
Österåker | 2018 | 76,2 |
Österåker | 2019 | 77,2 |
Östhammar | 2014 | 55,2 |
Östhammar | 2015 | 55,5 |
Östhammar | 2016 | 55,7 |
Östhammar | 2017 | 55,5 |
Östhammar | 2018 | 60,4 |
Östhammar | 2019 | 60,3 |
Östra Göinge | 2014 | 53,6 |
Östra Göinge | 2015 | 52,3 |
Östra Göinge | 2016 | 52,5 |
Östra Göinge | 2017 | 52,4 |
Östra Göinge | 2018 | 52,2 |
Östra Göinge | 2019 | 52,1 |
Överkalix | 2014 | 15,9 |
Överkalix | 2015 | 16,0 |
Överkalix | 2016 | 16,0 |
Överkalix | 2017 | 15,9 |
Överkalix | 2018 | 29,5 |
Överkalix | 2019 | 42,0 |
Övertorneå | 2014 | 13,7 |
Övertorneå | 2015 | 12,8 |
Övertorneå | 2016 | 13,9 |
Övertorneå | 2017 | 13,8 |
Övertorneå | 2018 | 23,9 |
Övertorneå | 2019 | 24,5 |
Med trafikerad hållplats avses hållplats, för samtliga trafikslag som trafikeras med minst en avgång per timme, vardagar mellan 06:00 och 20:00. Avståndet till hållplats utgår från fågelavstånd och beaktar inte väg- och gatunät.
Analys
Andelen människor som bor nära en aktiv kollektivtrafikhållplats växer långsamt. Det växande utbudet av kollektivtrafik kan bidra till detta. Det kan också bero på mer medveten planering av bostäders och hållplatsers läge.
Ökat utbud och bättre planering bör leda till ökat resande med kollektivtrafiken. Och resandet har faktisk ökat, både i absoluta tal och som andel av vårt sammanlagda resande.
Det ökande utbudet har dock ännu inte medfört att Sveriges befolkning blivit mer nöjda med kollektivtrafiken, att döma av SCB:s medborgarunderökningar och Svensk Kollektivtrafiks Kollektivtrafikbarometer.
Övriga kommentarer
Detta är en av de 50 nyckeltal som Rådet för främjande av kommunala analyser (RKA) formulerat som stöd för kommuners och regioners genomförande av Agenda 2030, som antogs av FN:s medlemsländer år 2015. Agenda 2030 inrymmer de 17 Globala målen för hållbar utveckling. De 50 nyckeltalen för Agenda 2030 nås via databasen Kolada, genom att välja en kommun i "Jämföraren".