Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
---|---|---|
Österåker | 2010 | 170,4 |
Österåker | 2011 | 164,0 |
Österåker | 2012 | 157,6 |
Österåker | 2013 | 135,5 |
Österåker | 2014 | 130,5 |
Österåker | 2015 | 130,8 |
Österåker | 2016 | 126,8 |
Österåker | 2017 | 112,1 |
Österåker | 2018 | 104,3 |
Österåker | 2019 | 98,7 |
Österåker | 2020 | 99,1 |
Österåker | 2021 | 99,1 |
Österåker | 2022 | 101,8 |
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.