Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
---|---|---|
Örkelljunga | 2010 | 187,3 |
Örkelljunga | 2011 | 161,1 |
Örkelljunga | 2012 | 148,3 |
Örkelljunga | 2013 | 135,2 |
Örkelljunga | 2015 | 119,3 |
Örkelljunga | 2016 | 109,0 |
Örkelljunga | 2017 | 107,9 |
Örkelljunga | 2018 | 98,9 |
Örkelljunga | 2019 | 100,0 |
Örkelljunga | 2020 | 105,2 |
Örkelljunga | 2021 | 107,9 |
Örkelljunga | 2022 | 100,3 |
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.