Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
---|---|---|
Norrköping | 2010 | 175,4 |
Norrköping | 2011 | 172,4 |
Norrköping | 2012 | 170,1 |
Norrköping | 2013 | 160,1 |
Norrköping | 2014 | 146,3 |
Norrköping | 2015 | 134,8 |
Norrköping | 2016 | 131,7 |
Norrköping | 2017 | 128,3 |
Norrköping | 2018 | 122,4 |
Norrköping | 2019 | 117,3 |
Norrköping | 2020 | 119,4 |
Norrköping | 2021 | 120,3 |
Norrköping | 2022 | 121,7 |
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.