Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
---|---|---|
Ljungby | 2010 | 163,9 |
Ljungby | 2011 | 158,1 |
Ljungby | 2012 | 148,5 |
Ljungby | 2013 | 140,2 |
Ljungby | 2014 | 135,0 |
Ljungby | 2015 | 120,8 |
Ljungby | 2016 | 111,9 |
Ljungby | 2017 | 109,7 |
Ljungby | 2018 | 110,4 |
Ljungby | 2019 | 109,2 |
Ljungby | 2020 | 112,1 |
Ljungby | 2021 | 110,7 |
Ljungby | 2022 | 111,0 |
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.