Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
---|---|---|
Jokkmokk | 2010 | 172,2 |
Jokkmokk | 2011 | 193,1 |
Jokkmokk | 2012 | 178,3 |
Jokkmokk | 2013 | 144,0 |
Jokkmokk | 2014 | 143,3 |
Jokkmokk | 2015 | 140,8 |
Jokkmokk | 2016 | 134,7 |
Jokkmokk | 2017 | 144,8 |
Jokkmokk | 2018 | 149,0 |
Jokkmokk | 2019 | 149,0 |
Jokkmokk | 2020 | 141,3 |
Jokkmokk | 2021 | 135,3 |
Jokkmokk | 2022 | 145,2 |
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.