Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
---|---|---|
Falköping | 2010 | 155,2 |
Falköping | 2011 | 144,4 |
Falköping | 2012 | 138,0 |
Falköping | 2013 | 131,7 |
Falköping | 2014 | 133,3 |
Falköping | 2015 | 126,0 |
Falköping | 2016 | 122,1 |
Falköping | 2017 | 113,6 |
Falköping | 2018 | 110,4 |
Falköping | 2019 | 110,5 |
Falköping | 2020 | 117,3 |
Falköping | 2021 | 115,1 |
Falköping | 2022 | 114,4 |
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.