Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|
Östersund | 2010 | 0,0 |
Östersund | 2011 | 0,0 |
Östersund | 2012 | 3,6 |
Östersund | 2013 | 8,0 |
Östersund | 2015 | 13,6 |
Östersund | 2016 | 20,4 |
Östersund | 2017 | 23,0 |
Östersund | 2018 | 26,6 |
Östersund | 2019 | 24,9 |
Östersund | 2020 | 33,7 |
Östersund | 2021 | 35,5 |
Östersund | 2022 | 43,4 |
De fordonstyper som kan köras med nollutsläpp som existerar idag är elfordon, laddhybrider och bränslecellsfordon.
Värdet för riket som helhet motsvarar den procentuella andelen av de personbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet som kan köras med nollutsläpp. Detta värde kan jämföras med den procentuella andelen sådana personbilar i Sverige som visas i indikator B1I.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.