Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|
Örnsköldsvik | 2010 | 0,0 |
Örnsköldsvik | 2011 | 0,0 |
Örnsköldsvik | 2012 | 0,0 |
Örnsköldsvik | 2013 | 0,0 |
Örnsköldsvik | 2015 | 0,3 |
Örnsköldsvik | 2016 | 0,3 |
Örnsköldsvik | 2017 | 1,2 |
Örnsköldsvik | 2018 | 1,5 |
Örnsköldsvik | 2019 | 3,3 |
Örnsköldsvik | 2020 | 3,7 |
Örnsköldsvik | 2021 | 5,2 |
Örnsköldsvik | 2022 | 7,5 |
De fordonstyper som kan köras med nollutsläpp som existerar idag är elfordon, laddhybrider och bränslecellsfordon.
Värdet för riket som helhet motsvarar den procentuella andelen av de personbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet som kan köras med nollutsläpp. Detta värde kan jämföras med den procentuella andelen sådana personbilar i Sverige som visas i indikator B1I.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.