Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|
Västervik | 2010 | 0,0 |
Västervik | 2011 | 0,0 |
Västervik | 2012 | 0,0 |
Västervik | 2013 | 0,0 |
Västervik | 2014 | 0,5 |
Västervik | 2015 | 0,5 |
Västervik | 2016 | 0,8 |
Västervik | 2017 | 4,4 |
Västervik | 2018 | 5,3 |
Västervik | 2019 | 7,9 |
Västervik | 2020 | 9,8 |
Västervik | 2021 | 10,2 |
Västervik | 2022 | 12,6 |
De fordonstyper som kan köras med nollutsläpp som existerar idag är elfordon, laddhybrider och bränslecellsfordon.
Värdet för riket som helhet motsvarar den procentuella andelen av de personbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet som kan köras med nollutsläpp. Detta värde kan jämföras med den procentuella andelen sådana personbilar i Sverige som visas i indikator B1I.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.