Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|
Ulricehamn | 2010 | 0,0 |
Ulricehamn | 2011 | 0,0 |
Ulricehamn | 2012 | 0,0 |
Ulricehamn | 2013 | 0,7 |
Ulricehamn | 2015 | 0,7 |
Ulricehamn | 2016 | 2,6 |
Ulricehamn | 2017 | 9,2 |
Ulricehamn | 2018 | 11,3 |
Ulricehamn | 2019 | 14,0 |
Ulricehamn | 2020 | 18,2 |
Ulricehamn | 2021 | 18,6 |
Ulricehamn | 2022 | 18,6 |
De fordonstyper som kan köras med nollutsläpp som existerar idag är elfordon, laddhybrider och bränslecellsfordon.
Värdet för riket som helhet motsvarar den procentuella andelen av de personbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet som kan köras med nollutsläpp. Detta värde kan jämföras med den procentuella andelen sådana personbilar i Sverige som visas i indikator B1I.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.