Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|
Tyresö | 2010 | 0,0 |
Tyresö | 2011 | 0,0 |
Tyresö | 2012 | 1,9 |
Tyresö | 2013 | 9,2 |
Tyresö | 2014 | 15,4 |
Tyresö | 2015 | 26,4 |
Tyresö | 2016 | 37,8 |
Tyresö | 2017 | 41,8 |
Tyresö | 2018 | 48,3 |
Tyresö | 2019 | 57,1 |
Tyresö | 2020 | 55,8 |
Tyresö | 2021 | 66,3 |
Tyresö | 2022 | 68,6 |
De fordonstyper som kan köras med nollutsläpp som existerar idag är elfordon, laddhybrider och bränslecellsfordon.
Värdet för riket som helhet motsvarar den procentuella andelen av de personbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet som kan köras med nollutsläpp. Detta värde kan jämföras med den procentuella andelen sådana personbilar i Sverige som visas i indikator B1I.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.