Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|
Haninge | 2010 | 0,0 |
Haninge | 2011 | 0,0 |
Haninge | 2012 | 0,0 |
Haninge | 2013 | 0,0 |
Haninge | 2014 | 2,9 |
Haninge | 2015 | 2,9 |
Haninge | 2016 | 5,7 |
Haninge | 2017 | 7,5 |
Haninge | 2018 | 7,2 |
Haninge | 2019 | 11,1 |
Haninge | 2020 | 17,4 |
Haninge | 2021 | 31,3 |
Haninge | 2022 | 34,3 |
De fordonstyper som kan köras med nollutsläpp som existerar idag är elfordon, laddhybrider och bränslecellsfordon.
Värdet för riket som helhet motsvarar den procentuella andelen av de personbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet som kan köras med nollutsläpp. Detta värde kan jämföras med den procentuella andelen sådana personbilar i Sverige som visas i indikator B1I.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.