Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|
Gislaved | 2010 | 0,0 |
Gislaved | 2011 | 0,0 |
Gislaved | 2012 | 0,0 |
Gislaved | 2013 | 0,0 |
Gislaved | 2014 | 1,7 |
Gislaved | 2015 | 5,1 |
Gislaved | 2016 | 8,1 |
Gislaved | 2017 | 8,5 |
Gislaved | 2018 | 16,9 |
Gislaved | 2019 | 34,7 |
Gislaved | 2020 | 40,1 |
Gislaved | 2021 | 43,9 |
Gislaved | 2022 | 47,3 |
De fordonstyper som kan köras med nollutsläpp som existerar idag är elfordon, laddhybrider och bränslecellsfordon.
Värdet för riket som helhet motsvarar den procentuella andelen av de personbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet som kan köras med nollutsläpp. Detta värde kan jämföras med den procentuella andelen sådana personbilar i Sverige som visas i indikator B1I.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.