Gå direkt till sidans innehåll

Andel pendlingsresor med gång eller cykel

Indikator K. V.B3.L.1. 1

Procentuell andel av de kommunanställdas pendlingsresor som sker med gång eller cykel

Rad-id Mätområde Datum Värde (%)

0

Ale

2022

12

1

Alingsås

2014

33

2

Alingsås

2016

35

3

Alvesta

2022

24

4

Alvesta

2024

24

5

Arvika

2023

26

6

Boden

2022

27

7

Borlänge

2022

15

8

Borås

2022

30

9

Botkyrka

2017

17

10

Botkyrka

2022

15

11

Danderyd

2014

6

12

Danderyd

2016

6

13

Danderyd

2017

6

14

Danderyd

2022

5

15

Danderyd

2023

5

16

Eksjö

2022

6

17

Eksjö

2023

37

18

Enköping

2022

20

19

Enköping

2024

25

20

Eskilstuna

2022

12

21

Eskilstuna

2023

44

22

Gotland

2022

6

23

Gotland

2023

43

24

Gävle

2014

34

25

Gävle

2017

35

26

Gävle

2018

43

27

Gävle

2024

12

28

Helsingborg

2014

34

29

Huddinge

2017

6

30

Huddinge

2022

35

31

Huddinge

2023

22

32

Hudiksvall

2022

35

33

Håbo

2023

28

34

Härjedalen

2022

10

35

Härjedalen

2023

5

36

Härnösand

2022

50

37

Härnösand

2023

50

38

Hässleholm

2022

10

39

Järfälla

2014

7

40

Järfälla

2017

34

41

Järfälla

2018

34

42

Järfälla

2022

11

43

Järfälla

2023

29

44

Jönköping

2014

30

45

Jönköping

2016

29

46

Jönköping

2023

34

47

Kalmar

2014

10

48

Kalmar

2016

10

49

Kalmar

2022

45

50

Karlskoga

2022

5

51

Karlskrona

2014

23

52

Karlskrona

2017

24

53

Karlskrona

2023

24

54

Karlstad

2014

44

55

Karlstad

2016

53

56

Karlstad

2017

53

57

Karlstad

2022

43

58

Karlstad

2023

37

59

Katrineholm

2014

43

60

Katrineholm

2016

43

61

Katrineholm

2022

60

62

Klippan

2023

15

63

Kristianstad

2022

26

64

Kristianstad

2023

23

65

Kumla

2018

29

66

Kävlinge

2018

23

67

Lerum

2022

58

68

Lidingö

2024

26

69

Lidköping

2014

5

70

Lidköping

2022

10

71

Lilla Edet

2014

7

72

Linköping

2014

39

73

Linköping

2016

39

74

Linköping

2023

45

75

Lomma

2023

31

76

Lund

2014

35

77

Lund

2016

33

78

Lund

2017

33

79

Lund

2018

33

80

Lycksele

2014

5

81

Malmö

2024

41

82

Markaryd

2022

24

83

Mellerud

2022

40

84

Mellerud

2024

20

85

Mölndal

2014

24

86

Mölndal

2016

23

87

Mölndal

2018

23

88

Mölndal

2022

27

89

Mölndal

2024

27

90

Nacka

2016

37

91

Nacka

2018

27

92

Nordanstig

2014

0

93

Nybro

2014

36

94

Nybro

2024

26

95

Nynäshamn

2022

32

96

Nynäshamn

2023

32

97

Ockelbo

2022

3

98

Oskarshamn

2014

6

99

Oskarshamn

2016

6

100

Piteå

2022

26

101

Sandviken

2022

4

102

Sigtuna

2016

4

103

Sigtuna

2022

3

104

Simrishamn

2023

16

105

Skara

2024

14

106

Skurup

2022

22

107

Sollefteå

2014

2

108

Strängnäs

2014

32

109

Strängnäs

2016

32

110

Strängnäs

2022

23

111

Strängnäs

2023

23

112

Svalöv

2022

17

113

Tanum

2018

20

114

Timrå

2018

20

115

Timrå

2022

17

116

Tjörn

2023

10

117

Torsås

2014

1

118

Torsås

2023

10

119

Tranås

2022

37

120

Tranås

2023

41

121

Trollhättan

2023

30

122

Trosa

2014

5

123

Tyresö

2022

26

124

Umeå

2014

54

125

Upplands Väsby

2014

32

126

Upplands Väsby

2023

33

127

Vaggeryd

2022

29

128

Vaggeryd

2024

25

129

Varberg

2022

35

130

Varberg

2024

35

131

Vaxholm

2022

35

132

Värmdö

2023

5

133

Västervik

2014

42

134

Västervik

2022

42

135

Västerås

2023

37

136

Växjö

2022

41

137

Växjö

2023

40

138

Ånge

2014

27

139

Älmhult

2024

26

140

Ängelholm

2022

20

141

Örebro

2022

46

142

Örnsköldsvik

2023

10

Kommentar

Jämförelser mellan kommunerna bör göras med stor försiktighet, dels därför att de har olika förutsättningar med olika stor tillgång till kollektivtrafik, dels därför att deras resvaneundersökningar kan ha formulerats på olika sätt med olika avgränsningar.

Årtalet som anges motsvarar det år enkätsvaret gavs, ej det år resvaneundersökningen genomfördes.

Motsvarande uppgifter för alla kommuninvånare visas i indikator B3L_KH.

Liknande uppgifter för riket som helhet visas i indikator B3L.

Uppdaterad: 2024-06-12