Gå direkt till sidans innehåll

Andel pendlingsresor med gång eller cykel

Indikator K. V.B3.L.1. 1

Procentuell andel av de kommunanställdas pendlingsresor som sker med gång eller cykel

Rad-id Mätområde Datum Värde (%)
0 Ale 2022 12
1 Alingsås 2014 33
2 Alingsås 2016 35
3 Alvesta 2022 24
4 Alvesta 2024 24
5 Arvika 2023 26
6 Boden 2022 27
7 Borlänge 2022 15
8 Borås 2022 30
9 Botkyrka 2017 17
10 Botkyrka 2022 15
11 Danderyd 2014 6
12 Danderyd 2016 6
13 Danderyd 2017 6
14 Danderyd 2022 5
15 Danderyd 2023 5
16 Eksjö 2022 6
17 Eksjö 2023 37
18 Enköping 2022 20
19 Enköping 2024 25
20 Eskilstuna 2022 12
21 Eskilstuna 2023 44
22 Gotland 2022 6
23 Gotland 2023 43
24 Gävle 2014 34
25 Gävle 2017 35
26 Gävle 2018 43
27 Gävle 2024 12
28 Helsingborg 2014 34
29 Huddinge 2017 6
30 Huddinge 2022 35
31 Huddinge 2023 22
32 Hudiksvall 2022 35
33 Håbo 2023 28
34 Härjedalen 2022 10
35 Härjedalen 2023 5
36 Härnösand 2022 50
37 Härnösand 2023 50
38 Hässleholm 2022 10
39 Järfälla 2014 7
40 Järfälla 2017 34
41 Järfälla 2018 34
42 Järfälla 2022 11
43 Järfälla 2023 29
44 Jönköping 2014 30
45 Jönköping 2016 29
46 Jönköping 2023 34
47 Kalmar 2014 10
48 Kalmar 2016 10
49 Kalmar 2022 45
50 Karlskoga 2022 5
51 Karlskrona 2014 23
52 Karlskrona 2017 24
53 Karlskrona 2023 24
54 Karlstad 2014 44
55 Karlstad 2016 53
56 Karlstad 2017 53
57 Karlstad 2022 43
58 Karlstad 2023 37
59 Katrineholm 2014 43
60 Katrineholm 2016 43
61 Katrineholm 2022 60
62 Klippan 2023 15
63 Kristianstad 2022 26
64 Kristianstad 2023 23
65 Kumla 2018 29
66 Kävlinge 2018 23
67 Lerum 2022 58
68 Lidingö 2024 26
69 Lidköping 2014 5
70 Lidköping 2022 10
71 Lilla Edet 2014 7
72 Linköping 2014 39
73 Linköping 2016 39
74 Linköping 2023 45
75 Lomma 2023 31
76 Lund 2014 35
77 Lund 2016 33
78 Lund 2017 33
79 Lund 2018 33
80 Lycksele 2014 5
81 Malmö 2024 41
82 Markaryd 2022 24
83 Mellerud 2022 40
84 Mellerud 2024 20
85 Mölndal 2014 24
86 Mölndal 2016 23
87 Mölndal 2018 23
88 Mölndal 2022 27
89 Mölndal 2024 27
90 Nacka 2016 37
91 Nacka 2018 27
92 Nordanstig 2014 0
93 Nybro 2014 36
94 Nybro 2024 26
95 Nynäshamn 2022 32
96 Nynäshamn 2023 32
97 Ockelbo 2022 3
98 Oskarshamn 2014 6
99 Oskarshamn 2016 6
100 Piteå 2022 26
101 Sandviken 2022 4
102 Sigtuna 2016 4
103 Sigtuna 2022 3
104 Simrishamn 2023 16
105 Skara 2024 14
106 Skurup 2022 22
107 Sollefteå 2014 2
108 Strängnäs 2014 32
109 Strängnäs 2016 32
110 Strängnäs 2022 23
111 Strängnäs 2023 23
112 Svalöv 2022 17
113 Tanum 2018 20
114 Timrå 2018 20
115 Timrå 2022 17
116 Tjörn 2023 10
117 Torsås 2014 1
118 Torsås 2023 10
119 Tranås 2022 37
120 Tranås 2023 41
121 Trollhättan 2023 30
122 Trosa 2014 5
123 Tyresö 2022 26
124 Umeå 2014 54
125 Upplands Väsby 2014 32
126 Upplands Väsby 2023 33
127 Vaggeryd 2022 29
128 Vaggeryd 2024 25
129 Varberg 2022 35
130 Varberg 2024 35
131 Vaxholm 2022 35
132 Värmdö 2023 5
133 Västervik 2014 42
134 Västervik 2022 42
135 Västerås 2023 37
136 Växjö 2022 41
137 Växjö 2023 40
138 Ånge 2014 27
139 Älmhult 2024 26
140 Ängelholm 2022 20
141 Örebro 2022 46
142 Örnsköldsvik 2023 10
Datakälla: Enkätundersökning

Kommentar

Jämförelser mellan kommunerna bör göras med stor försiktighet, dels därför att de har olika förutsättningar med olika stor tillgång till kollektivtrafik, dels därför att deras resvaneundersökningar kan ha formulerats på olika sätt med olika avgränsningar.

Årtalet som anges motsvarar det år enkätsvaret gavs, ej det år resvaneundersökningen genomfördes.

Motsvarande uppgifter för alla kommuninvånare visas i indikator B3L_KH.

Liknande uppgifter för riket som helhet visas i indikator B3L.

Uppdaterad: 2024-11-28