Växthusgasutsläpp från alla transporter
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (ton CO2ekv/inv) |
|---|---|---|---|
| 0 | Österåker | 2010 | 1,74 |
| 1 | Österåker | 2011 | 1,71 |
| 2 | Österåker | 2012 | 1,60 |
| 3 | Österåker | 2013 | 1,56 |
| 4 | Österåker | 2014 | 1,52 |
| 5 | Österåker | 2015 | 1,50 |
| 6 | Österåker | 2016 | 1,42 |
| 7 | Österåker | 2017 | 1,37 |
| 8 | Österåker | 2018 | 1,43 |
| 9 | Österåker | 2019 | 1,39 |
| 10 | Österåker | 2020 | 1,26 |
| 11 | Österåker | 2021 | 1,23 |
| 12 | Österåker | 2022 | 1,09 |
Datakälla: Naturvårdsverket: Utsläpp av växthusgaser från inrikes transporter (Sveriges officiella statistik), Nationella emissionsdatabasen/RUS, SCB: Befolkningsstatistik
Kommentar
På kommunal nivå gäller siffran växthusgasutsläppen per capita från transporterna inom kommunens gränser. Siffran beror på hur stor genomfartstrafiken är på land, i luften och till sjöss, vilket gör att de inte speglar kommuninvånarnas beteende. Jämförelser mellan kommuner blir vanskliga.
På väg mot fossilfria transporter