Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (ton CO2ekv/inv) |
---|---|---|
Upplands-Bro | 2010 | 0,613 |
Upplands-Bro | 2011 | 0,585 |
Upplands-Bro | 2012 | 0,532 |
Upplands-Bro | 2013 | 0,505 |
Upplands-Bro | 2014 | 0,477 |
Upplands-Bro | 2015 | 0,455 |
Upplands-Bro | 2016 | 0,402 |
Upplands-Bro | 2017 | 0,440 |
Upplands-Bro | 2018 | 0,480 |
Upplands-Bro | 2019 | 0,474 |
Upplands-Bro | 2020 | 0,441 |
Upplands-Bro | 2021 | 0,446 |
Växthusgasutsläppen från tunga lastbilar minskar dels för att en allt större andel förnybar energi används, dels för att energianvändningen i lastbilstrafiken minskar.
Den kommunala siffran motsvarar utsläppen från trafiken på vägarna i kommunen dividerat med antalet kommuninvånare. Utsläppen beror på hur stor genomfartstrafiken är, vilket gör att siffran inte speglar kommuninvånarnas beteende. Jämförelser mellan kommuner blir vanskliga.