Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (ton CO2ekv/inv) |
---|---|---|
Mullsjö | 2010 | 0,870 |
Mullsjö | 2011 | 0,841 |
Mullsjö | 2012 | 0,774 |
Mullsjö | 2013 | 0,748 |
Mullsjö | 2014 | 0,716 |
Mullsjö | 2015 | 0,691 |
Mullsjö | 2016 | 0,627 |
Mullsjö | 2017 | 0,616 |
Mullsjö | 2018 | 0,609 |
Mullsjö | 2019 | 0,616 |
Mullsjö | 2020 | 0,582 |
Mullsjö | 2021 | 0,603 |
Växthusgasutsläppen från tunga lastbilar minskar dels för att en allt större andel förnybar energi används, dels för att energianvändningen i lastbilstrafiken minskar.
Den kommunala siffran motsvarar utsläppen från trafiken på vägarna i kommunen dividerat med antalet kommuninvånare. Utsläppen beror på hur stor genomfartstrafiken är, vilket gör att siffran inte speglar kommuninvånarnas beteende. Jämförelser mellan kommuner blir vanskliga.