Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (ton CO2ekv/inv) |
---|---|---|
Karlskoga | 2010 | 0,432 |
Karlskoga | 2011 | 0,419 |
Karlskoga | 2012 | 0,387 |
Karlskoga | 2013 | 0,371 |
Karlskoga | 2014 | 0,355 |
Karlskoga | 2015 | 0,342 |
Karlskoga | 2016 | 0,311 |
Karlskoga | 2017 | 0,296 |
Karlskoga | 2018 | 0,278 |
Karlskoga | 2019 | 0,280 |
Karlskoga | 2020 | 0,269 |
Karlskoga | 2021 | 0,278 |
Växthusgasutsläppen från tunga lastbilar minskar dels för att en allt större andel förnybar energi används, dels för att energianvändningen i lastbilstrafiken minskar.
Den kommunala siffran motsvarar utsläppen från trafiken på vägarna i kommunen dividerat med antalet kommuninvånare. Utsläppen beror på hur stor genomfartstrafiken är, vilket gör att siffran inte speglar kommuninvånarnas beteende. Jämförelser mellan kommuner blir vanskliga.