Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (ton CO2ekv/inv) |
---|---|---|
Arvika | 2010 | 0,558 |
Arvika | 2011 | 0,542 |
Arvika | 2012 | 0,503 |
Arvika | 2013 | 0,484 |
Arvika | 2014 | 0,469 |
Arvika | 2015 | 0,454 |
Arvika | 2016 | 0,413 |
Arvika | 2017 | 0,410 |
Arvika | 2018 | 0,410 |
Arvika | 2019 | 0,414 |
Arvika | 2020 | 0,398 |
Arvika | 2021 | 0,416 |
Växthusgasutsläppen från tunga lastbilar minskar dels för att en allt större andel förnybar energi används, dels för att energianvändningen i lastbilstrafiken minskar.
Den kommunala siffran motsvarar utsläppen från trafiken på vägarna i kommunen dividerat med antalet kommuninvånare. Utsläppen beror på hur stor genomfartstrafiken är, vilket gör att siffran inte speglar kommuninvånarnas beteende. Jämförelser mellan kommuner blir vanskliga.