Antal bussar i trafik
Rad-id | Kommun | Senaste värdet (Antal/1 000 inv) | Datum |
---|---|---|---|
0 |
20,70 |
2023 |
|
1 |
15,54 |
2023 |
|
2 |
12,71 |
2023 |
|
3 |
11,93 |
2023 |
|
4 |
11,02 |
2023 |
|
5 |
9,27 |
2023 |
|
6 |
9,25 |
2023 |
|
7 |
9,21 |
2023 |
|
8 |
8,46 |
2023 |
|
9 |
6,53 |
2023 |
|
10 |
6,22 |
2023 |
|
11 |
6,13 |
2023 |
|
12 |
5,78 |
2023 |
|
13 |
5,45 |
2023 |
|
14 |
4,52 |
2023 |
|
15 |
4,44 |
2023 |
|
16 |
4,15 |
2023 |
|
17 |
4,13 |
2023 |
|
18 |
4,08 |
2023 |
|
19 |
4,03 |
2023 |
|
20 |
3,96 |
2023 |
|
21 |
3,90 |
2023 |
|
22 |
3,88 |
2023 |
|
23 |
3,51 |
2023 |
|
24 |
3,37 |
2023 |
|
25 |
3,34 |
2023 |
|
26 |
3,14 |
2023 |
|
27 |
3,11 |
2023 |
|
28 |
3,07 |
2023 |
|
29 |
3,02 |
2023 |
|
30 |
2,99 |
2023 |
|
31 |
2,90 |
2023 |
|
32 |
2,78 |
2023 |
|
33 |
2,75 |
2023 |
|
34 |
2,74 |
2023 |
|
35 |
2,69 |
2023 |
|
36 |
2,66 |
2023 |
|
37 |
2,59 |
2023 |
|
38 |
2,59 |
2023 |
|
39 |
2,49 |
2023 |
|
40 |
2,42 |
2023 |
|
41 |
2,41 |
2023 |
|
42 |
2,36 |
2023 |
|
43 |
2,27 |
2023 |
|
44 |
2,21 |
2023 |
|
45 |
2,21 |
2023 |
|
46 |
2,13 |
2023 |
|
47 |
2,03 |
2023 |
|
48 |
1,96 |
2023 |
|
49 |
1,96 |
2023 |
|
50 |
1,96 |
2023 |
|
51 |
1,96 |
2023 |
|
52 |
1,88 |
2023 |
|
53 |
1,88 |
2023 |
|
54 |
1,88 |
2023 |
|
55 |
1,87 |
2023 |
|
56 |
1,84 |
2023 |
|
57 |
1,76 |
2023 |
|
58 |
1,74 |
2023 |
|
59 |
1,73 |
2023 |
|
60 |
1,72 |
2023 |
|
61 |
1,70 |
2023 |
|
62 |
1,66 |
2023 |
|
63 |
1,63 |
2023 |
|
64 |
1,62 |
2023 |
|
65 |
1,56 |
2023 |
|
66 |
1,48 |
2023 |
|
67 |
1,48 |
2023 |
|
68 |
1,48 |
2023 |
|
69 |
1,47 |
2023 |
|
70 |
1,46 |
2023 |
|
71 |
1,44 |
2023 |
|
72 |
1,38 |
2023 |
|
73 |
1,37 |
2023 |
|
74 |
1,37 |
2023 |
|
75 |
1,36 |
2023 |
|
76 |
1,35 |
2023 |
|
77 |
1,32 |
2023 |
|
78 |
1,29 |
2023 |
|
79 |
1,29 |
2023 |
|
80 |
1,27 |
2023 |
|
81 |
1,22 |
2023 |
|
82 |
1,21 |
2023 |
|
83 |
1,21 |
2023 |
|
84 |
1,17 |
2023 |
|
85 |
1,15 |
2023 |
|
86 |
1,15 |
2023 |
|
87 |
1,14 |
2023 |
|
88 |
1,11 |
2023 |
|
89 |
1,10 |
2023 |
|
90 |
1,08 |
2023 |
|
91 |
1,06 |
2023 |
|
92 |
1,06 |
2023 |
|
93 |
1,04 |
2023 |
|
94 |
1,04 |
2023 |
|
95 |
1,00 |
2023 |
|
96 |
1,00 |
2023 |
|
97 |
0,95 |
2023 |
|
98 |
0,94 |
2023 |
|
99 |
0,92 |
2023 |
|
100 |
0,90 |
2023 |
|
101 |
0,89 |
2023 |
|
102 |
0,83 |
2023 |
|
103 |
0,83 |
2023 |
|
104 |
0,82 |
2023 |
|
105 |
0,80 |
2023 |
|
106 |
0,78 |
2023 |
|
107 |
0,78 |
2023 |
|
108 |
0,77 |
2023 |
|
109 |
0,74 |
2023 |
|
110 |
0,70 |
2023 |
|
111 |
0,66 |
2023 |
|
112 |
0,64 |
2023 |
|
113 |
0,63 |
2023 |
|
114 |
0,62 |
2023 |
|
115 |
0,62 |
2023 |
|
116 |
0,62 |
2023 |
|
117 |
0,61 |
2023 |
|
118 |
0,60 |
2023 |
|
119 |
0,59 |
2023 |
|
120 |
0,58 |
2023 |
|
121 |
0,55 |
2023 |
|
122 |
0,54 |
2023 |
|
123 |
0,54 |
2023 |
|
124 |
0,52 |
2023 |
|
125 |
0,51 |
2023 |
|
126 |
0,50 |
2023 |
|
127 |
0,48 |
2023 |
|
128 |
0,48 |
2023 |
|
129 |
0,45 |
2023 |
|
130 |
0,44 |
2023 |
|
131 |
0,43 |
2023 |
|
132 |
0,43 |
2023 |
|
133 |
0,43 |
2023 |
|
134 |
0,40 |
2023 |
|
135 |
0,38 |
2023 |
|
136 |
0,38 |
2023 |
|
137 |
0,37 |
2023 |
|
138 |
0,37 |
2023 |
|
139 |
0,36 |
2023 |
|
140 |
0,36 |
2023 |
|
141 |
0,35 |
2023 |
|
142 |
0,35 |
2023 |
|
143 |
0,34 |
2023 |
|
144 |
0,34 |
2023 |
|
145 |
0,32 |
2023 |
|
146 |
0,32 |
2023 |
|
147 |
0,31 |
2023 |
|
148 |
0,31 |
2023 |
|
149 |
0,31 |
2023 |
|
150 |
0,30 |
2023 |
|
151 |
0,30 |
2023 |
|
152 |
0,29 |
2023 |
|
153 |
0,28 |
2023 |
|
154 |
0,28 |
2023 |
|
155 |
0,28 |
2023 |
|
156 |
0,28 |
2023 |
|
157 |
0,28 |
2023 |
|
158 |
0,27 |
2023 |
|
159 |
0,27 |
2023 |
|
160 |
0,27 |
2023 |
|
161 |
0,27 |
2023 |
|
162 |
0,26 |
2023 |
|
163 |
0,26 |
2023 |
|
164 |
0,25 |
2023 |
|
165 |
0,24 |
2023 |
|
166 |
0,24 |
2023 |
|
167 |
0,23 |
2023 |
|
168 |
0,22 |
2023 |
|
169 |
0,21 |
2023 |
|
170 |
0,20 |
2023 |
|
171 |
0,19 |
2023 |
|
172 |
0,19 |
2023 |
|
173 |
0,18 |
2023 |
|
174 |
0,18 |
2023 |
|
175 |
0,18 |
2023 |
|
176 |
0,18 |
2023 |
|
177 |
0,18 |
2023 |
|
178 |
0,17 |
2023 |
|
179 |
0,17 |
2023 |
|
180 |
0,17 |
2023 |
|
181 |
0,17 |
2023 |
|
182 |
0,16 |
2023 |
|
183 |
0,16 |
2023 |
|
184 |
0,16 |
2023 |
|
185 |
0,16 |
2023 |
|
186 |
0,15 |
2023 |
|
187 |
0,15 |
2023 |
|
188 |
0,14 |
2023 |
|
189 |
0,14 |
2023 |
|
190 |
0,14 |
2023 |
|
191 |
0,13 |
2023 |
|
192 |
0,12 |
2023 |
|
193 |
0,12 |
2023 |
|
194 |
0,11 |
2023 |
|
195 |
0,11 |
2023 |
|
196 |
0,11 |
2023 |
|
197 |
0,11 |
2023 |
|
198 |
0,11 |
2023 |
|
199 |
0,11 |
2023 |
|
200 |
0,10 |
2023 |
|
201 |
0,10 |
2023 |
|
202 |
0,10 |
2023 |
|
203 |
0,10 |
2023 |
|
204 |
0,10 |
2023 |
|
205 |
0,09 |
2023 |
|
206 |
0,09 |
2023 |
|
207 |
0,09 |
2023 |
|
208 |
0,09 |
2023 |
|
209 |
0,08 |
2023 |
|
210 |
0,08 |
2023 |
|
211 |
0,07 |
2023 |
|
212 |
0,07 |
2023 |
|
213 |
0,07 |
2023 |
|
214 |
0,07 |
2023 |
|
215 |
0,07 |
2023 |
|
216 |
0,06 |
2023 |
|
217 |
0,05 |
2023 |
|
218 |
0,05 |
2023 |
|
219 |
0,04 |
2023 |
|
220 |
0,04 |
2023 |
|
221 |
0,03 |
2023 |
|
222 |
0,03 |
2023 |
|
223 |
0,03 |
2023 |
|
224 |
0,03 |
2023 |
|
225 |
0,03 |
2023 |
|
226 |
0,03 |
2023 |
|
227 |
0,02 |
2023 |
|
228 |
0,02 |
2023 |
|
229 |
0,02 |
2023 |
|
230 |
0,01 |
2023 |
|
231 |
0,00 |
2023 |
|
232 |
0,00 |
2023 |
|
233 |
0,00 |
2023 |
|
234 |
0,00 |
2023 |
|
235 |
0,00 |
2023 |
|
236 |
0,00 |
2023 |
|
237 |
0,00 |
2023 |
|
238 |
0,00 |
2023 |
|
239 |
0,00 |
2023 |
|
240 |
0,00 |
2023 |
|
241 |
0,00 |
2023 |
|
242 |
0,00 |
2023 |
|
243 |
0,00 |
2023 |
|
244 |
0,00 |
2023 |
|
245 |
0,00 |
2023 |
|
246 |
0,00 |
2023 |
|
247 |
0,00 |
2023 |
|
248 |
0,00 |
2023 |
|
249 |
0,00 |
2023 |
|
250 |
0,00 |
2023 |
|
251 |
0,00 |
2023 |
|
252 |
0,00 |
2023 |
|
253 |
0,00 |
2023 |
|
254 |
0,00 |
2023 |
|
255 |
0,00 |
2023 |
|
256 |
0,00 |
2023 |
|
257 |
0,00 |
2023 |
|
258 |
0,00 |
2023 |
|
259 |
0,00 |
2023 |
|
260 |
0,00 |
2023 |
|
261 |
0,00 |
2023 |
|
262 |
0,00 |
2023 |
|
263 |
0,00 |
2023 |
|
264 |
0,00 |
2023 |
|
265 |
0,00 |
2023 |
|
266 |
0,00 |
2023 |
|
267 |
0,00 |
2023 |
|
268 |
0,00 |
2023 |
|
269 |
0,00 |
2023 |
|
270 |
0,00 |
2023 |
|
271 |
0,00 |
2023 |
|
272 |
0,00 |
2023 |
|
273 |
0,00 |
2023 |
|
274 |
0,00 |
2023 |
|
275 |
0,00 |
2023 |
|
276 |
0,00 |
2023 |
|
277 |
0,00 |
2023 |
|
278 |
0,00 |
2023 |
|
279 |
0,00 |
2023 |
|
280 |
0,00 |
2023 |
|
281 |
0,00 |
2023 |
|
282 |
0,00 |
2023 |
|
283 |
0,00 |
2023 |
|
284 |
0,00 |
2023 |
|
285 |
0,00 |
2023 |
|
286 |
0,00 |
2023 |
|
287 |
0,00 |
2023 |
|
288 |
0,00 |
2023 |
|
289 |
0,00 |
2023 |
|
290 |
0,00 |
2023 |
Kommentar
Analys
Antalet bussar i trafik i Sverige förblev i det närmaste konstant under en lång följd av år fram till covid-pandemin år 2020. Detta speglar det faktum att resandet i buss inte ökade påtagligt under dessa år. Den långsamma ökning av kollektivtrafiken som vi såg före pandemin berodde istället på ökat spårburet resande.
Är 2020 minskade antalet bussar i trafik påtagligt. Detta kan sättas i samband med en nedskalad kollektivtrafik under pandemin. En återhämtning skedde år 2022, men antalet bussar per capita är år 2023 fortfarande lägre än alla år i mätserien före pandemin.
Övriga kommentarer
För kommunerna gäller siffran de fordon som är registrerade i den aktuella kommunen. Denna siffra påverkas av var företag registrerar sina fordon och speglar därför inte nödvändigtvis kommuninvånarnas beteende.