Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Övertorneå | 2010 | 183,3 |
| 1 | Övertorneå | 2011 | 180,6 |
| 2 | Övertorneå | 2012 | 179,0 |
| 3 | Övertorneå | 2013 | 173,9 |
| 4 | Övertorneå | 2015 | 148,1 |
| 5 | Övertorneå | 2016 | 142,2 |
| 6 | Övertorneå | 2017 | 140,9 |
| 7 | Övertorneå | 2018 | 141,5 |
| 8 | Övertorneå | 2019 | 138,1 |
| 9 | Övertorneå | 2020 | 143,0 |
| 10 | Övertorneå | 2021 | 143,0 |
| 11 | Övertorneå | 2022 | 140,2 |
| 12 | Övertorneå | 2023 | 134,2 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter