Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
---|---|---|---|
0 | Österåker | 2010 | 170,4 |
1 | Österåker | 2011 | 164,0 |
2 | Österåker | 2012 | 157,6 |
3 | Österåker | 2013 | 135,5 |
4 | Österåker | 2014 | 130,5 |
5 | Österåker | 2015 | 130,8 |
6 | Österåker | 2016 | 126,8 |
7 | Österåker | 2017 | 112,1 |
8 | Österåker | 2018 | 104,3 |
9 | Österåker | 2019 | 98,7 |
10 | Österåker | 2020 | 99,1 |
11 | Österåker | 2021 | 99,1 |
12 | Österåker | 2022 | 101,8 |
13 | Österåker | 2023 | 98,2 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.