Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Örnsköldsvik | 2010 | 173,0 |
| 1 | Örnsköldsvik | 2011 | 173,1 |
| 2 | Örnsköldsvik | 2012 | 165,6 |
| 3 | Örnsköldsvik | 2013 | 155,0 |
| 4 | Örnsköldsvik | 2015 | 142,2 |
| 5 | Örnsköldsvik | 2016 | 137,9 |
| 6 | Örnsköldsvik | 2017 | 133,1 |
| 7 | Örnsköldsvik | 2018 | 126,8 |
| 8 | Örnsköldsvik | 2019 | 122,3 |
| 9 | Örnsköldsvik | 2020 | 128,9 |
| 10 | Örnsköldsvik | 2021 | 126,8 |
| 11 | Örnsköldsvik | 2022 | 125,2 |
| 12 | Örnsköldsvik | 2023 | 112,4 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter