Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
---|---|---|---|
0 |
Örnsköldsvik |
2010 |
173,0 |
1 |
Örnsköldsvik |
2011 |
173,1 |
2 |
Örnsköldsvik |
2012 |
165,6 |
3 |
Örnsköldsvik |
2013 |
155,0 |
4 |
Örnsköldsvik |
2015 |
142,2 |
5 |
Örnsköldsvik |
2016 |
137,9 |
6 |
Örnsköldsvik |
2017 |
133,1 |
7 |
Örnsköldsvik |
2018 |
126,8 |
8 |
Örnsköldsvik |
2019 |
122,3 |
9 |
Örnsköldsvik |
2020 |
128,9 |
10 |
Örnsköldsvik |
2021 |
126,8 |
11 |
Örnsköldsvik |
2022 |
125,2 |
12 |
Örnsköldsvik |
2023 |
112,4 |
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.