Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Ängelholm | 2010 | 176,7 |
| 1 | Ängelholm | 2011 | 170,7 |
| 2 | Ängelholm | 2012 | 167,8 |
| 3 | Ängelholm | 2013 | 167,4 |
| 4 | Ängelholm | 2015 | 165,6 |
| 5 | Ängelholm | 2016 | 165,2 |
| 6 | Ängelholm | 2017 | 161,2 |
| 7 | Ängelholm | 2018 | 151,7 |
| 8 | Ängelholm | 2019 | 134,6 |
| 9 | Ängelholm | 2020 | 119,4 |
| 10 | Ängelholm | 2021 | 109,3 |
| 11 | Ängelholm | 2022 | 107,5 |
| 12 | Ängelholm | 2023 | 102,9 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter