Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
---|---|---|
Trollhättan | 2010 | 160,0 |
Trollhättan | 2011 | 161,1 |
Trollhättan | 2012 | 155,2 |
Trollhättan | 2013 | 153,0 |
Trollhättan | 2014 | 145,5 |
Trollhättan | 2015 | 138,0 |
Trollhättan | 2016 | 130,9 |
Trollhättan | 2017 | 123,1 |
Trollhättan | 2018 | 116,2 |
Trollhättan | 2019 | 103,5 |
Trollhättan | 2020 | 99,7 |
Trollhättan | 2021 | 96,0 |
Trollhättan | 2022 | 94,0 |
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.