Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Trollhättan | 2010 | 160,0 |
| 1 | Trollhättan | 2011 | 161,1 |
| 2 | Trollhättan | 2012 | 155,2 |
| 3 | Trollhättan | 2013 | 153,0 |
| 4 | Trollhättan | 2014 | 145,5 |
| 5 | Trollhättan | 2015 | 138,0 |
| 6 | Trollhättan | 2016 | 130,9 |
| 7 | Trollhättan | 2017 | 123,1 |
| 8 | Trollhättan | 2018 | 116,2 |
| 9 | Trollhättan | 2019 | 103,5 |
| 10 | Trollhättan | 2020 | 99,7 |
| 11 | Trollhättan | 2021 | 96,0 |
| 12 | Trollhättan | 2022 | 94,0 |
| 13 | Trollhättan | 2023 | 94,3 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter