Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Trelleborg | 2010 | 172,5 |
| 1 | Trelleborg | 2011 | 162,5 |
| 2 | Trelleborg | 2012 | 154,2 |
| 3 | Trelleborg | 2013 | 152,0 |
| 4 | Trelleborg | 2015 | 133,8 |
| 5 | Trelleborg | 2016 | 131,1 |
| 6 | Trelleborg | 2017 | 125,2 |
| 7 | Trelleborg | 2018 | 117,9 |
| 8 | Trelleborg | 2019 | 112,1 |
| 9 | Trelleborg | 2020 | 106,3 |
| 10 | Trelleborg | 2021 | 100,3 |
| 11 | Trelleborg | 2022 | 101,4 |
| 12 | Trelleborg | 2023 | 101,2 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter