Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Torsås | 2010 | 173,4 |
| 1 | Torsås | 2011 | 152,7 |
| 2 | Torsås | 2012 | 137,5 |
| 3 | Torsås | 2013 | 141,4 |
| 4 | Torsås | 2014 | 129,5 |
| 5 | Torsås | 2015 | 131,2 |
| 6 | Torsås | 2016 | 129,7 |
| 7 | Torsås | 2017 | 118,7 |
| 8 | Torsås | 2018 | 114,5 |
| 9 | Torsås | 2019 | 114,1 |
| 10 | Torsås | 2020 | 113,5 |
| 11 | Torsås | 2021 | 111,5 |
| 12 | Torsås | 2022 | 110,7 |
| 13 | Torsås | 2023 | 109,1 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter