Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
---|---|---|
Söderköping | 2010 | 167,3 |
Söderköping | 2011 | 171,5 |
Söderköping | 2012 | 170,7 |
Söderköping | 2013 | 161,8 |
Söderköping | 2015 | 145,1 |
Söderköping | 2016 | 140,8 |
Söderköping | 2017 | 136,8 |
Söderköping | 2018 | 128,7 |
Söderköping | 2019 | 127,2 |
Söderköping | 2020 | 131,4 |
Söderköping | 2021 | 121,8 |
Söderköping | 2022 | 104,4 |
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.