Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Sävsjö | 2010 | 176,7 |
| 1 | Sävsjö | 2011 | 172,5 |
| 2 | Sävsjö | 2012 | 165,6 |
| 3 | Sävsjö | 2013 | 159,3 |
| 4 | Sävsjö | 2014 | 148,5 |
| 5 | Sävsjö | 2015 | 147,6 |
| 6 | Sävsjö | 2016 | 150,2 |
| 7 | Sävsjö | 2017 | 128,4 |
| 8 | Sävsjö | 2018 | 125,0 |
| 9 | Sävsjö | 2019 | 122,3 |
| 10 | Sävsjö | 2020 | 127,7 |
| 11 | Sävsjö | 2021 | 123,7 |
| 12 | Sävsjö | 2022 | 120,6 |
| 13 | Sävsjö | 2023 | 115,8 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter