Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Sotenäs | 2010 | 178,4 |
| 1 | Sotenäs | 2011 | 143,0 |
| 2 | Sotenäs | 2012 | 137,5 |
| 3 | Sotenäs | 2013 | 137,6 |
| 4 | Sotenäs | 2015 | 126,5 |
| 5 | Sotenäs | 2016 | 120,0 |
| 6 | Sotenäs | 2017 | 115,8 |
| 7 | Sotenäs | 2018 | 111,0 |
| 8 | Sotenäs | 2019 | 105,0 |
| 9 | Sotenäs | 2020 | 121,1 |
| 10 | Sotenäs | 2021 | 120,1 |
| 11 | Sotenäs | 2022 | 111,9 |
| 12 | Sotenäs | 2023 | 82,5 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter