Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Sollefteå | 2010 | 151,4 |
| 1 | Sollefteå | 2011 | 145,1 |
| 2 | Sollefteå | 2012 | 139,3 |
| 3 | Sollefteå | 2013 | 140,6 |
| 4 | Sollefteå | 2015 | 125,8 |
| 5 | Sollefteå | 2016 | 119,5 |
| 6 | Sollefteå | 2017 | 119,4 |
| 7 | Sollefteå | 2018 | 121,2 |
| 8 | Sollefteå | 2019 | 120,3 |
| 9 | Sollefteå | 2020 | 136,3 |
| 10 | Sollefteå | 2021 | 139,0 |
| 11 | Sollefteå | 2022 | 138,2 |
| 12 | Sollefteå | 2023 | 135,1 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter