Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Skinnskatteberg | 2010 | 144,2 |
| 1 | Skinnskatteberg | 2011 | 158,7 |
| 2 | Skinnskatteberg | 2012 | 151,1 |
| 3 | Skinnskatteberg | 2013 | 147,5 |
| 4 | Skinnskatteberg | 2015 | 131,3 |
| 5 | Skinnskatteberg | 2016 | 125,7 |
| 6 | Skinnskatteberg | 2017 | 121,2 |
| 7 | Skinnskatteberg | 2018 | 120,6 |
| 8 | Skinnskatteberg | 2019 | 125,2 |
| 9 | Skinnskatteberg | 2020 | 124,1 |
| 10 | Skinnskatteberg | 2021 | 122,9 |
| 11 | Skinnskatteberg | 2022 | 142,2 |
| 12 | Skinnskatteberg | 2023 | 161,3 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter