Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
---|---|---|---|
0 | Skellefteå | 2010 | 165,9 |
1 | Skellefteå | 2011 | 165,3 |
2 | Skellefteå | 2012 | 160,6 |
3 | Skellefteå | 2013 | 156,7 |
4 | Skellefteå | 2014 | 152,8 |
5 | Skellefteå | 2015 | 147,6 |
6 | Skellefteå | 2016 | 142,4 |
7 | Skellefteå | 2017 | 137,3 |
8 | Skellefteå | 2018 | 133,2 |
9 | Skellefteå | 2019 | 129,0 |
10 | Skellefteå | 2020 | 127,6 |
11 | Skellefteå | 2021 | 127,4 |
12 | Skellefteå | 2022 | 125,7 |
13 | Skellefteå | 2023 | 116,3 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.