Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Rättvik | 2010 | 175,8 |
| 1 | Rättvik | 2011 | 175,8 |
| 2 | Rättvik | 2012 | 172,6 |
| 3 | Rättvik | 2013 | 154,7 |
| 4 | Rättvik | 2014 | 152,8 |
| 5 | Rättvik | 2015 | 149,3 |
| 6 | Rättvik | 2016 | 142,6 |
| 7 | Rättvik | 2017 | 140,7 |
| 8 | Rättvik | 2018 | 140,5 |
| 9 | Rättvik | 2019 | 133,1 |
| 10 | Rättvik | 2020 | 147,2 |
| 11 | Rättvik | 2021 | 148,7 |
| 12 | Rättvik | 2022 | 152,3 |
| 13 | Rättvik | 2023 | 149,7 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter