Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
---|---|---|
Oxelösund | 2010 | 155,9 |
Oxelösund | 2011 | 149,9 |
Oxelösund | 2012 | 148,9 |
Oxelösund | 2013 | 140,3 |
Oxelösund | 2014 | 131,3 |
Oxelösund | 2015 | 122,2 |
Oxelösund | 2016 | 124,6 |
Oxelösund | 2017 | 122,5 |
Oxelösund | 2018 | 121,1 |
Oxelösund | 2019 | 117,6 |
Oxelösund | 2020 | 123,3 |
Oxelösund | 2021 | 120,7 |
Oxelösund | 2022 | 108,0 |
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.