Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Oskarshamn | 2010 | 176,2 |
| 1 | Oskarshamn | 2011 | 164,0 |
| 2 | Oskarshamn | 2012 | 151,8 |
| 3 | Oskarshamn | 2013 | 145,8 |
| 4 | Oskarshamn | 2015 | 140,2 |
| 5 | Oskarshamn | 2016 | 136,6 |
| 6 | Oskarshamn | 2017 | 127,2 |
| 7 | Oskarshamn | 2018 | 123,0 |
| 8 | Oskarshamn | 2019 | 120,3 |
| 9 | Oskarshamn | 2020 | 117,9 |
| 10 | Oskarshamn | 2021 | 117,5 |
| 11 | Oskarshamn | 2022 | 111,1 |
| 12 | Oskarshamn | 2023 | 105,9 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter