Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Olofström | 2010 | 168,3 |
| 1 | Olofström | 2011 | 166,8 |
| 2 | Olofström | 2012 | 159,6 |
| 3 | Olofström | 2013 | 148,4 |
| 4 | Olofström | 2014 | 142,1 |
| 5 | Olofström | 2015 | 139,5 |
| 6 | Olofström | 2016 | 133,9 |
| 7 | Olofström | 2017 | 129,9 |
| 8 | Olofström | 2018 | 126,7 |
| 9 | Olofström | 2019 | 129,4 |
| 10 | Olofström | 2020 | 126,8 |
| 11 | Olofström | 2021 | 127,4 |
| 12 | Olofström | 2022 | 133,8 |
| 13 | Olofström | 2023 | 134,7 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter