Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Mölndal | 2010 | 141,4 |
| 1 | Mölndal | 2011 | 138,0 |
| 2 | Mölndal | 2012 | 134,6 |
| 3 | Mölndal | 2013 | 128,6 |
| 4 | Mölndal | 2014 | 124,1 |
| 5 | Mölndal | 2015 | 124,7 |
| 6 | Mölndal | 2016 | 120,7 |
| 7 | Mölndal | 2017 | 113,2 |
| 8 | Mölndal | 2018 | 110,0 |
| 9 | Mölndal | 2019 | 105,5 |
| 10 | Mölndal | 2020 | 107,5 |
| 11 | Mölndal | 2021 | 104,6 |
| 12 | Mölndal | 2022 | 102,0 |
| 13 | Mölndal | 2023 | 85,7 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter