Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Mjölby | 2010 | 167,6 |
| 1 | Mjölby | 2011 | 147,2 |
| 2 | Mjölby | 2012 | 144,7 |
| 3 | Mjölby | 2013 | 139,9 |
| 4 | Mjölby | 2015 | 135,9 |
| 5 | Mjölby | 2016 | 111,4 |
| 6 | Mjölby | 2017 | 103,4 |
| 7 | Mjölby | 2018 | 108,7 |
| 8 | Mjölby | 2019 | 101,0 |
| 9 | Mjölby | 2020 | 109,1 |
| 10 | Mjölby | 2021 | 110,4 |
| 11 | Mjölby | 2022 | 109,1 |
| 12 | Mjölby | 2023 | 106,1 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter