Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Mark | 2010 | 171,1 |
| 1 | Mark | 2011 | 165,7 |
| 2 | Mark | 2012 | 161,5 |
| 3 | Mark | 2013 | 153,3 |
| 4 | Mark | 2014 | 145,1 |
| 5 | Mark | 2015 | 126,1 |
| 6 | Mark | 2016 | 126,6 |
| 7 | Mark | 2017 | 126,5 |
| 8 | Mark | 2018 | 126,5 |
| 9 | Mark | 2019 | 123,8 |
| 10 | Mark | 2020 | 130,8 |
| 11 | Mark | 2021 | 128,8 |
| 12 | Mark | 2022 | 129,0 |
| 13 | Mark | 2023 | 113,2 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter