Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
---|---|---|
Malung-Sälen | 2010 | 191,4 |
Malung-Sälen | 2011 | 182,5 |
Malung-Sälen | 2012 | 166,1 |
Malung-Sälen | 2013 | 158,1 |
Malung-Sälen | 2014 | 154,0 |
Malung-Sälen | 2015 | 153,4 |
Malung-Sälen | 2016 | 142,0 |
Malung-Sälen | 2017 | 137,3 |
Malung-Sälen | 2018 | 142,9 |
Malung-Sälen | 2019 | 139,9 |
Malung-Sälen | 2020 | 155,3 |
Malung-Sälen | 2021 | 153,4 |
Malung-Sälen | 2022 | 153,9 |
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.