Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
---|---|---|---|
0 | Malung-Sälen | 2010 | 191,4 |
1 | Malung-Sälen | 2011 | 182,5 |
2 | Malung-Sälen | 2012 | 166,1 |
3 | Malung-Sälen | 2013 | 158,1 |
4 | Malung-Sälen | 2014 | 154,0 |
5 | Malung-Sälen | 2015 | 153,4 |
6 | Malung-Sälen | 2016 | 142,0 |
7 | Malung-Sälen | 2017 | 137,3 |
8 | Malung-Sälen | 2018 | 142,9 |
9 | Malung-Sälen | 2019 | 139,9 |
10 | Malung-Sälen | 2020 | 155,3 |
11 | Malung-Sälen | 2021 | 153,4 |
12 | Malung-Sälen | 2022 | 153,9 |
13 | Malung-Sälen | 2023 | 146,7 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.