Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
---|---|---|
Ljusnarsberg | 2010 | 166,1 |
Ljusnarsberg | 2011 | 167,3 |
Ljusnarsberg | 2012 | 171,1 |
Ljusnarsberg | 2013 | 160,5 |
Ljusnarsberg | 2015 | 156,7 |
Ljusnarsberg | 2016 | 136,6 |
Ljusnarsberg | 2017 | 124,3 |
Ljusnarsberg | 2018 | 126,3 |
Ljusnarsberg | 2019 | 139,3 |
Ljusnarsberg | 2020 | 146,3 |
Ljusnarsberg | 2021 | 147,0 |
Ljusnarsberg | 2022 | 132,5 |
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.