Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Lidingö | 2010 | 157,0 |
| 1 | Lidingö | 2011 | 158,1 |
| 2 | Lidingö | 2012 | 157,1 |
| 3 | Lidingö | 2013 | 128,4 |
| 4 | Lidingö | 2015 | 113,9 |
| 5 | Lidingö | 2016 | 105,5 |
| 6 | Lidingö | 2017 | 100,2 |
| 7 | Lidingö | 2018 | 97,7 |
| 8 | Lidingö | 2019 | 96,7 |
| 9 | Lidingö | 2020 | 110,0 |
| 10 | Lidingö | 2021 | 113,0 |
| 11 | Lidingö | 2022 | 113,6 |
| 12 | Lidingö | 2023 | 113,7 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter