Indikatorer för fossiloberoende transporter år 2030
Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
---|---|---|
Kävlinge | 2010 | 153,4 |
Kävlinge | 2011 | 147,2 |
Kävlinge | 2012 | 141,1 |
Kävlinge | 2013 | 133,2 |
Kävlinge | 2015 | 111,7 |
Kävlinge | 2016 | 108,0 |
Kävlinge | 2017 | 91,4 |
Kävlinge | 2018 | 74,2 |
Kävlinge | 2019 | 54,5 |
Kävlinge | 2020 | 42,9 |
Kävlinge | 2021 | 26,3 |
Kävlinge | 2022 | 15,3 |
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.