Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
| Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
|---|---|---|---|
| 0 | Kävlinge | 2010 | 153,4 |
| 1 | Kävlinge | 2011 | 147,2 |
| 2 | Kävlinge | 2012 | 141,1 |
| 3 | Kävlinge | 2013 | 133,2 |
| 4 | Kävlinge | 2015 | 111,7 |
| 5 | Kävlinge | 2016 | 108,0 |
| 6 | Kävlinge | 2017 | 91,4 |
| 7 | Kävlinge | 2018 | 74,2 |
| 8 | Kävlinge | 2019 | 54,5 |
| 9 | Kävlinge | 2020 | 42,9 |
| 10 | Kävlinge | 2021 | 26,3 |
| 11 | Kävlinge | 2022 | 15,3 |
| 12 | Kävlinge | 2023 | 14,9 |
Datakälla: Miljöfordon Sverige: Miljöfordonsdiagnos
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.
På väg mot fossilfria transporter