Genomsnittligt koldioxidutsläpp hos kommunala personbilar
Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (g CO2/km) |
---|---|---|---|
0 |
Kävlinge |
2010 |
153,4 |
1 |
Kävlinge |
2011 |
147,2 |
2 |
Kävlinge |
2012 |
141,1 |
3 |
Kävlinge |
2013 |
133,2 |
4 |
Kävlinge |
2015 |
111,7 |
5 |
Kävlinge |
2016 |
108,0 |
6 |
Kävlinge |
2017 |
91,4 |
7 |
Kävlinge |
2018 |
74,2 |
8 |
Kävlinge |
2019 |
54,5 |
9 |
Kävlinge |
2020 |
42,9 |
10 |
Kävlinge |
2021 |
26,3 |
11 |
Kävlinge |
2022 |
15,3 |
12 |
Kävlinge |
2023 |
14,9 |
Kommentar
Värdet för riket som helhet motsvarar det genomsnittliga koldioxidutsläppet hos de persontbilar som används i alla 290 kommuners verksamhet. Detta värde kan jämföras med det genomsnittliga utsläppet hos alla personbilar i Sverige som visas i indikator B1M.
Läs mer om dessa data hos Miljöfordonsdiagnos.